خبرهای داغ:
سازمان بسیج کارمندی سپاه استان قم:
سازمان بسیج کارمندی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در بیانیه ای ضمن گرامیداشت هفته بسیج اعلام کرده است: بسیج، نماد «امت» است.
کد خبر: ۸۵۹۲۵۳۱
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

سازمان بسیج کارمندی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم در بیانیه ای به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج اعلام کرده است: تفکرات بسیجی در اندیشه حضرت امام خمینی (ره) که از سال۱۳۴۲و طلیعه نهضت اسلامی با طراحی نقشه راه انقلاب، از طریق بسیج روحانیت و حوزه‌های علمیه، هسته‌های مبارز مسلمان و نیز فرزندان خفته در گهواره‌ها، پدید آمده بود با پیروزی انقلاب اسلامی و بر اساس یک ژرف اندیشی و آینده‌نگری معجزگون از آینده کشور و الزامات و تهدیدات فراروی نظام اسلامی در پنجم آذر ماه۱۳۵۸و با صدور فرمان تشکیل «بسیج مستضعفین» در قالب ساختار و سازمانی کارآمد و عینی به واقعیتی ملموس تبدیل شد.

در این بیانیه با بیان اینکه بسیج همزاد انقلاب است و برخاسته از متن ملت، اضافه شده است: بسیج، نماد «امت» است؛ دانشگاهی و حوزوی، کارمند و کارگر، زن و مرد، پیر و جوان و همه اصناف ایرانی، امت بسیجی را ساختند و انقلاب عالی‌ترین ثمره وجود این امت بود.همان جوانان غیرتمندی که در پرتو این انقلاب، ذهنی روشن و اندیشه‌ای تابناک یافتند، در عرصه کارزار هشت ساله با دشمن خونریز نیز ظفرآفرین شدند.

ادامه این بیانیه حاکیست: جنگاورانی که در دفاع مقدس، پیشگامان رهایی بودند، امروزه دستاوردهای گران و خونبار انقلاب اسلامی را با همان مرام و منش و تعهد، اما به شیوه‌ای دیگر، پاس می‌دارند. بسیجی هوشمند ما امروز به این می‌اندیشد که صحنه نبرد از میدان نظامی به قلمرو فرهنگ انتقال یافته است؛ بنابراین، رسالت زمان او کسب آگاهی و دستیابی به درک عمیق از موقعیت خطیر فرهنگی است. انقلاب همچنان نیازمند تفکر بسیجی است. سخن رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه ای(مدظله العالی) را بشنویم که فرمود: «عزیزان من! بسیجی شدید؛ مبارک است؛ اما بسیجی بمانید. ایستادگی در راه مهم است. »

سازمان بسیج کارمندی سپاه استان قم در بیانیه خود خاطرنشان کرده است: برکات حضور بسیج در عرصه‌های خطیر و سرنوشت‌ساز کشور اثر‌بخشی فرازمانی و راهبردی اقدام امام (ره) بود و باید گفت بسیج فراتر از ساختارها و سازماندهی‌های متعارف یک تفکر عالمانه و ریشه‌دار در آموزه‌های دینی و انقلابی و دارای افقی جهانی است و عمق راهبردی فرهنگ و تفکر بسیجی فراتر از مرزهای انقلاب و کشور اسلامی هم اینک در رویکرد و رفتار مستضعفین سایر نقاط جهان تبلور یافته است و آنان با الگو گرفتن از تفکر بسیج در ایران اسلامی برای رفع از موانع و چالش‌های موجود در راه دست‌یابی به استقلال و آزادی کشورشان، در مقابل نظام سلطه و استکبار قد علم کرده‌اند.

در پایان این بیانیه تصریح شده است: در کارکردها و پیامدهای وجودی بسیج در سطوح ملی، منطقه‌ای و جهانی، این نهاد مردمی را پیشتاز جریان‌سازی‌های دفاع از انقلاب قرار داده است که با بصیرت در زمان‌شناسی، دشمن شناسی و موقعیت شناسی و حضور بهنگام و به اندازه در صحنه‌های نیاز کشور توانسته است فلسفه و نقش خود را در زمره ضروریات انقلاب تحکیم بخشد.



ارسال نظرات