خبرهای داغ:
نماینده مردم قم در شورای عالی استان‌ها در گفتگو با بسیج:

بسیج مقابل نفوذ دشمنان از طریق برجام بایستد

نماینده مردم قم در شورای عالی استان‌ها گفت: بسیج نباید اجازه دهد آمریکایی ها به بهانه ی برجام در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره نفوذ کنند.
کد خبر: ۸۵۹۲۶۲۰
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶

ماشاءالله سعادتمند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم با بیان اینکه با تصویب برجام بین کشورهای 1+5 و ایران و بعد از تصویب آن در مجلس شورای اسلامی و کنگره آمریکا و سنا، برجام نتیجه 12 سال مذاکرات پیچیده بود، اظهار کرد: برجام میتواند مجموعه ای از فرصت ها و تهدید ها برای جمهوری اسلامی ایران باشد، چرا که از یک طرف، از تحریم های ظالمانه کشورهای 1+5 نجات پیدا میکنیم و از طرف دیگر زمینه نفوذ آمریکارا فراهم می نماید.

وی با اشاره به اینکه نفوذ آمریکا در ابعاد مختلف بعد از اجرای برجام می باشد، ابراز کرد: در این خصوص مقام معظم رهبری نامه ای را به رئیس جمهور ارسال نمودند و در 9 بند منشوری برای مسئولین نظام در اجرای برجام قرار دادند، در این نامه مقام معظم رهبری 9 شرط را چه از جهت فنی و چه از جهت اجرایی مطرح کردند، تا کشور دچار آسیب نشود از جمله بند1 که بیان می دارند اعمال هرگونه تحریم به هر بهانه ای باید به عنوان نقض برجام تلقی شود و یا در بند دیگری مسئولین آمریکا باید تعهد نامه کتبی برای منع تحریم ها بدهند.

کارشناس ارشد علوم سیاسی افزود: نکته ای که در طول 5 ماه گذشته بسیارمهم و حائز اهمیت می باشد، بحث نفوذ است یعنی آمریکایی ها به دنبال آنند که همراه با استحاله از طریق برجام نفوذ کنند و مقام معظم رهبری در این خصوص هشدار دادند و اعلام داشتند مهم ترین هدف برجام توسط آمریکاهی ها پروژه نفوذ است.

سعادتمند خاطر نشان کرد: کلمه نفوذ از ابتدای سال جاری حدود 70 مرتبه در تریبون های رسمی توسط مقام معظم رهبری بیان شده و ایشان از اینکه شیطان بزرگ توانسته است بعد از گذشت 36 سال از انقلاب اسلامی با مسئولین کشور یک رابطه مستقیم برقرار کند دغدغه دارد چرا که نمی توان با سابقه ای که آمریکا از خود برجای گذاشته است و سر تا پا بی اعتمادی از سوی این کشور و نقض پیمان می باشد به آن اعتماد کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیج دامنه بسیار گسترده ای دارد و آحاد ملت را در خود جای داده است، عنوان کرد: بسیج نباید اجازه دهد آمریکایی ها به بهانه ی برجام در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره نفوذ کنند.

نماینده مردم قم در شورای عالی استان‌هابا اشاره به اینکه بسیج وظایف گسترده ای را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی که رهبری نیز بر آن تأکید دارد، خود زمینه مقابله با نفوذ آمریکایی ها را فراهم می آورد و حضور گسترده بسیج در جامعه که نخبگان در زمره آنان می باشند در جهت حمایت از فرمایشات مقام عظمای ولایت موجب می شود پروژه نفوذ آمریکایی ها به نتیجه نرسد .

کارشناس ارشد مسائل سیاسی در پایان به تشریح پروژه های نفوذ آمریکای ها در سه مقطع زمانی در کشور پرداخت و تصریح کرد: اولین نفوذ در فتنه سال 78، دومین آن درفتنه سال 88 و پروژه سوم به بهانه هسته ای می باشد که الحمدالله مقام معظم رهبری با تذکرات و رهنمود های خود، دولت و مردم را هوشیار نمودند و البته مردم بصیر ما نسبت به این مسئله آگاه بوده و وظیفه دولتآن است که در عمل با تبعیت از فرمایشات رهبری سدی در برابر نفوذ آمریکا باشند.



ارسال نظرات