مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 12:

مسائل عبادي و معنوي مورد توجه قرار گيرد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 12، بزرگترین مشکل بشر امروز را عدم احساس نیاز به خداوند در همه احوال زندگی دانست و گفت: اگر مسائل عبادي و معنوي مورد توجه قرار گيرد؛ انسان به سعادت ابدي دست مي يابد.
کد خبر: ۸۵۹۲۶۳۴
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمين سیدابوالفضل راسخی در جمع پاسداران تيپ 12 قائم با اشاره به حوادثی که در زندگی ما پیش می‌آید و اظهار داشت: وقتی عزیزی از خانواده را به بیمارستان منتقل می کنیم، پشت در اتاق عمل با تمام وجود خدا را برای شفای مریضمان می ستاییم و طلب کمک وامداد الهی داریم و کاش می شد، این حال را درتمام احوال داشتیم و خدا را فقط برای عبور از مشکلات یاد نمی کردیم چرا كه بسیاری از این دست مشکلات با نماز با حضور قلب و البته نماز اول وقت حل می‏‌‌شود.

وي افزود: گاهی صدای مکبر را می‌شنویم واین نوا تأثیر لازم را در وجود ما ندارد و باز به کار دنیایی‌مان مشغول می‌شویم، وقت نماز متعلق به خداوند است و باید با تمام وجود از آن استفاده کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 12 با تأكيد بر اينكه باید در مسائل عبادی تلاش بیشتری کرد، اظهار داشت: شهید چمران می‌گفت ما وقتی به اتاق یک مسئول بلند پایه می‌رویم، آداب معاشرت را تمام و کمال رعایت می‌کنیم واین در حالی است که ما محضر خدا را ارج نمی‌نهیم، گذشته از حرکات دور از شئونات یک مسلمان در هنگام نماز حواس و قلبمان را نیز به دنیا می‌سپاریم.

حجت‌الاسلام راسخي ادامه داد: نکته دیگر در عدم دستیابی به سعادت اتلاف عمر است؛ جوانان ما امروزه با گرفتن یک مدرک تحصیلی در خانه منتظر می‌نشینند تا شاید روزی برای انتصاب در یک پست دولتی با حقوق مکفی از ایشان دعوت به عمل آید؛ در حالی که جوان با داشتن نیروی جوانی و انگیزه بالا می‌تواند بسیاری ازموقعیت‌ها را برای خود و دیگران به وجود بیاورد؛ کار موجب سلامت جسم و روح است و رخوت و خواب زیاد سلامتی را به خطر می‌اندازد.

وي با بيان اينكه تنبلی و کسالت در حوزه اخلاقیات دیگر مانع موجود در راه دستیابی به سعادت است؛ گفت: بعضی‌ها متأسفانه مبتلا به نگاه به نامحرمند و بعضی‌ها بخیلند، بعضی‌ها غیبت می‌كنند و گروهی دروغ می‌گویند و متأسفانه امروزه با ظهور ابزار جدیدی مثل فضاي مجازی همواره آبرو و حیثیت آنهایی که بی‌اطلاع و ناآگاه دراستفاده از این ابزار هستند، در خطر است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 12 افزود: وقتی از آنها می‌خواهی که این عمل زشت را ترک کنند و در استفاده از این ابزار خود را در معرض سوء استفاده دیگران قرار ندهند می‌گویند، نمی‌شود، این در حالی است که یک مسلمان نمی‌شود و نمی توان را قبول ندارد و چنانچه بخواهد کوه را جابجا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین راسخی کسالت و تنبلی در حوزه علم را از دیگر موانع جدی دانست و اظهار داشت: میزان مطالعه ما و زمان مطالعه ما هزینه‌‌ای که برای آن در نظر می‌گیریم، چقدر است؛ متأسفانه کشوری که روزی مهد علم بود و دانشمندان غربی هنوز هم کتاب‌های دانشمندان آن دوره را در دست مطالعه دارند.

وي بيان داشت: امروزه با تجویز اتاق فکرغربی‌ها سر در گوشی و تبلت و رایانه دارند و شب و روز را و حتی گذر زمان را هم گاهی احساس نمی‌کنند؛ باید به طور جدی برای مطالعه تلاش روزافزونی صورت پذيرد که بی‌شک راهی است برای رشد جامعه و البته کمال انسان است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 12 گفت: عمری که خداوند به دانشمندان و علماي ما عنایت فرمود به ما هم عنایت كرده است؛ اما استفاده از این موهبت در بین ما و آنان از زمین تا آسمان است، طوري نشود كه در سال‌های پیری از اینکه عمرمان را به بطالت گذراندیم، نادم و پشیمان باشيم و باید روزی در محضر خداوند از خودمان در برابر این بی برنامگی دفاع کنیم که بی شک حرفی برای گفتن نخواهیم داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار