اختصاص 1.5 میلیارد دلار به اجرای پروژه آبیاری های نوین

دبیردوم کمیسیون کشاروزی گفت: 1.5 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای 550 هزار هکتار برای اجرای پرژه های آبیاری نوین اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۸۵۹۲۷۲۱
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
به گزارش بسیج، محمد سادات ابراهیمی دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، درخصوص روش های آبیاری های نوین اظهار داشت:طرح های بسیار خوبی در زمینه روش های نوین آبیاری در دولت تدبیر و امید مطرح شده به طوری که 1.5 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای 550 هزار هکتار اراضی خوزستان و گیلان برای اجرای پروژه های آبیاری های نوین اختصاص داده شده است.

وی افزود: اگر چه این طرح سه ساله است و تا دو سال آینده ادامه دارد نکته بحث اجرای کانال های یک و دو ( داخل مزرعه است) و از طرفی مجلس بودجه ای برای وزارت نیرو در خصوص اجرای کانالهای یک و دو در نظر گرفته اما به دلیل کبود نقدینگی این طرح اجرا نشده و گفتنی است که اجرا سریعتر این پروژه منوط به این است که یک وزارت خانه آن را اجرا کند.

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی در ادامه گفت: استفاده از روش های نوین آبیاری باتوجه به کمبود منابع آبی درکشور یکی از روش هایی است که می تواند منجربه افزایش محصولات وبهره وری بیشتر منابع آبی شود.

وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه باید در کمیسیون کشاورزی و انرژی راندمان آبیاری و افزایش بهره وری مطرح شود و از طرفی هم دولت برای هدر رفت آب و افزایش راندمان اعتبارات لازم را دراختیار کشاورزان قرار دهد تا بیش از پیش شاهد توسعه اراضی کشاورزی کشور به سیستم های نوین آبیاری باشیم.
ارسال نظرات