خبرهای داغ:
معاون صنايع دستي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: 19 اثر صنايع دستي استان سمنان موفق به دريافت نشان ملي مرغوبيت صنايع دستي شد.
کد خبر: ۸۵۹۲۷۳۳
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، جعفر صفاخواه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اين آثار شامل شش اثر در رشته سفال و سراميك، يك اثر سراجي سنتي، دو اثر قلمكار، يك اثر ساز سنتي، چهار اثر رودوزي‌هاي سنتي، يك اثر نساجي سنتي، سه اثر بافته‌هاي داري و يك اثر نمد تلفيقي است.

وي گفت: اين آثار پس از داوري 25 اثر از استان سمنان، در سومين جلسه داوري نشان ملي مرغوبيت صنايع دستي منطقه شمال به ميزباني استان قزوين موفق به دريافت اين نشان ارزنده ملي شدند.

صفاخواه افزود: آثار دريافت كننده نشان ملي مرغوبيت، توسط 13 هنرمند صنايع دستي استان سمنان ارائه شده اند.

استان سمنان داراي 52 رشته فعال صنايع دستي است.

نشان مرغوبیت صنایع‌دستی در سال 2000 بطور مشترک توسط سازمان یونسکو و انجمن توسعه و ترویج صنایع دستی ASEAN پایه‌گذاری شد. به دنبال موفقیت‌های کسب شده، این طرح در سراسر دنیا گسترش یافت.

از جمله اهداف ارائه نشان مرغوبیت، ترویج نوآوری، ارائه خدمات آموزشی و پشتیبانی، ایجاد استانداردهای دقیق مرغویبت در صنایع دستی و ترویج صنایع مطابق با برترین معیارهای مرغوبیت است.

هدف این است که خریداران هنگام خرید محصول دارای نشان مرغویبت و اصالت کالا، با احترام به محیط زیست و مسئولیت اجتماعی در روند تولید، اطمینان داشته باشد.

برنامه نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی کشور هر دو سال یکبار برگزار می شود و  امسال سومین دوره آن برگزار شد.

هدف از برگزاری این برنامه شناسایی و معرفی آن گروه از تولیداتی است که با شاخص های صنایع دستی مطابقت دارند تا بتوانند در برنامه دریافت نشان بین المللی اصالت صنایع دستی شرکت داده شوند.

در مراسم نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی آثار ارسالی بر اساس شاخص های کیفیت صنایع دستی ارزیابی وانتخاب می شوند.

آثار دریافت کننده نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در تمامی برنامه های سازمان از جمله برگزاری نمایشگاه‌ها، بازاریابی، برگزاری دوره‌های آموزشی و نیز اعطای وام و تسهیلات در اولویت قرار دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها