جانشین فرماندهی سپاه ناحیه گرمسار:

اعدام شیخ نمر نظام آل سعود را به مرگ نزدیک می‌کند

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه گرمسار گفت: اعدام شیخ نمر نظام آل سعود را بیش از پیش به مرگ نزدیک می‌کند و اجرای این حکم، بهای سنگینی برای این نظام پوسیده دارد.
کد خبر: ۸۵۹۲۷۴۲
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
ایرج گلینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در گرمسار ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای فاجعه غم بار منا در خصوص صدور حکم اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان در غربستان سعودی اظهار داشت: اجرای این حكم بهای سنگینی را برای حکومت عربستان خواهد داشت و چه بسا موجب شورش های داخلی و اعتصابات و راهپیمایی های داخلی و خارجی خواهد شد.

وی هدف از مطرح كردن این مسئله از سوی عربستان را انحراف اذهان عمومی عنوان کرد و گفت: اعدام شیخ نمر سرپوشی است برای حمله وحشیانه عربستان به یمن و عاملی برای جلوگیری از جنبش های بیداری اسلام و همچنین آنان می‌خواهند توجه مردم را از اهداف پلید خود در سوریه، لبنان، عراق و فلسطین و دیگر اقدامات کور کورانه ای که آل سعود انجام داده است، سلب کنند.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه گرمسار اظهار داشت: اجرای این حکم برای بسته شدن فاجه غم بار منا و فراموش کردن این فاجعه است که اصلی ترین علل آن بی‌کفایتی رژیم آل سعود در مدیریت حج است؛ اما عربستان باید بداند شیعیان با بصیرت نه‌تنها هرگز این وقایع را فراموش نخواهد کرد؛ بلکه چهره صهیونیستی آل سعود کریه تر و منفور تر از قبل آشکار خواهد شد.

وی با اشاره به برخوردهای دوگانه مدعیان حقوق بشر و غربی ها در خصوص اعدام شیخ نمر،افزود: ادعای حقوق بشر از طرف غرب دروغ محض است در صورتی که به راحتی در فاجعه منا، یمن و فلسطین عده‌ زیادی از انسان های بی‌گناه جان خود را از دست داده اند و سکوت مطلق بر مدعیان حقوق بشر و سازمان ملل حاکم می‌شود؛ اما در صورتی که یک مجرم جانی را اعدام می‌کنند، همه مدعیان جبهه گرفته و ادعا می‌کنند که حقوق بشر زیر پا نهاده شده است.

گلینی جلوگیری از اجرای این حکم از لحاظ دیپلماسی را وظیفه دولت جمهوری اسلامی دانست و گفت: دولت جمهوری اسلامی موظف است همانگونه که در ارتباط با موضوع برجام و به نتیجه مطلوب رساندن آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند در خصوص عدم اجرای این حکم نیز موظفیم به مذاکره با کشورهای همسایه بپردازیم و نهایت تلاش خود را مبنی بر لغو اجرای این حکم انجام دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار