ماندگاری طلا نزدیک پایین‌ترین قیمت 3 ماه اخیر/ هر اونس 1092 دلار

در آغاز معاملات روز چهارشنبه، در پی توقف اوج‌گیری دلار، طلا با اندکی رشد، همچنان با قیمت‌هایی نزدیک به پایین‌ترین سطح سه‌ماهه خود معامله شد.
کد خبر: ۸۵۹۲۷۵۳
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
به گزارش بسیج،  به نقل از رویترز، دارایی‌ها در صندوق معاملاتی طلای گلدتراست، به 663.43 تن رسید که کمترین مقدار آن از سپتامبر 2008 و زمان ورشکستگی بانک لمن‌برادرز بود. بعد از اطمینان از اینکه فدرال‌رزرو اقدام به افزایش نرخ بهره در سال جاری خواهد کرد، سرمایه‌گذاران در حال افزایش پیشنهادات فروش خود هستند.

امروز هر اونس طلا با رشدی 0.4 درصدی یکهزار و 92 دلار و 70 سنت معامله شد. ولی همچنان فاصله قابل توجهی با مقدار یکهزار و 84 دلار و 90 سنتی ثبت شده در روز جمعه (کمترین مقدار آن از 7 آگوست) ندارد.

شاخص دلار بعد از رسیدن به بالاترین مقدار هفت ماه اخیر خود در جلسه گذشته، امروز با 0.5 کاهش مواجه شد.

گزارش اشتغال منتشرشده در هفته گذشته اعتقاد راسخ اقتصاددانانی که پیش‌بینی افزایش نرخ بهره را در ماه دسامبر داشتند را تقویت کرد. بررسی بیش از 80 اقتصاددان نشان می‌دهد که شانس افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر به 70 درصد افزایش یافته است. با این حال تصویر تکنیکال طلا همچنان ضعیف است، و سطح حمایتی بعدی برای طلا 1077 دلار خواهد بود.

جیمز استیل،‌ تحلیلگر اچ‌اس‌بی‌سی اعلام کرد:« اقدامات تسهیلی بانک مرکزی اروپا و سختگیری‌های فدرال‌رزرو باعث گرانی طلا نخواهد شد و ما احتمالا روندی نزولی بیشتری را مشاهده خواهیم کرد. تقاضای فیزیکی آسیا احتمالا افزایش خواهد یافت.»

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه در گزارشی اختصاصی اعلام کرد که اجماعی در بانک مرکزی اروپا برای کاهش نرخ سود سپرده در حال شکل ‌گیری است که باعث ضعیف شدن یورو و افزایش تورم خواهد شد.

افت اخیر طلا باعث دامن زدن به تقاضای فیزیکی در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده آسیا شده است. این در حالی است که در روز چهارشنبه شمش‌های طلا در بورس شانگهای 4 تا 5 دلار افزایش قیمت داشتند. تقاضای فیزیکی مداوم زمینه را برای کاهش قیمت طلا فراهم می‌کند.
منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظرات
آخرین اخبار