مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با تشریح آخرین وضعیت مذاکرات با پتروناس مالزی و OMV اتریش، گفت: چندین شرکت روسی برای سرمایه‌گذاری در توسعه میادین نفتی مناطق مرکزی اعلام آمادگی کرده اند.
کد خبر: ۸۵۹۲۷۶۲
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴

به گزارش بسیج، سلبعلی کریمی  درباره آغاز همکاری‌ها بین شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و پتروناس مالزی، گفت: صنعت نفت صنعتی است که مرتب باید به فکر بهبود خود باشد. در این راستا شرکت پتروناس مالزی را به عنوان هدف ۱۴۰۴ شرکت نفت مناطق مرکزی الگو قراردادیم تا بر آن اساس سیستم نفت مرکزی را ارتقا دهیم.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در خصوص مهمترین مزیت های شرکت پتروناس مالزی بریا همکاری با شرکت نفت، تصریح کرد: نخست پتروناس یک شرکت آسیایی و مسلمان است، پس از لحاظ فرهنگ دینی مشابهت‌هایی دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه از لحاظ فرهنگ منطقه ای نیز تطابق‌هایی بین ایران و مالزی وجود دارد، اظهار داشت: سوم تولید گاز هم شرکت نفت مناطق مرکزی و هم پتروناس برنامه افزایش تولید گاز را در دستور کار قرار داده اند.

وی با یادآوری اینکه شرکت نفت مناطق مرکزی با هدف چابک کردن سیستم و ارتقای بهره وری این الگو برداری را آغاز کرده است، اظهارداشت: از این رو برای ارتقای بهره وری باید هم در حوزه کارایی و هم اثربخشی رشد داشته باشیم که نیاز به ارتقای ساختارها احساس می کردیم.

کریمی با بیان اینکه به طور کلی با توافق انجام شده با پتروناس در حوزه های مختلف قرار است، آموزش‌هایی را ارائه دهند، اظهار داشت: تاکنون مذاکرات اولیه انجام شده و پتروناس اعلام آمادگی کرده که با لغو تحریم‌ها این فعالیت مشترک نفتی نهایی شود.

وی در خصوص مذاکرات انجام گرفته شده با شرکت OMV اتریش به منظور توسعه میدان نفتی چشمه خوش هم توضیح داد: این شرکت اتریشی برای توسعه چشمه خوش اعلام آمادگی کرده و حتی مذاکرات اولیه ای با شرکت ملی نفت ایران انجام شده است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با یادآوری اینکه قرار است با آنها جلسه فنی داشته باشیم و نسبت به هزینه فایده نهایی تصمیم بگیریم، اعلام کرد: تاکنون مذاکرات متعددی با شرکت‌های خارجی به ویژه چینی، روسی و اروپایی به منظور توسعه میادین نفت و گاز انجام شده است.

وی با اشاره آغاز مذاکرات فنی با برخی از شرکت نفتی جهان، خاطرنشان کرد: این در حالی است که تاکنون تصمیم خاصی گرفته نشده است و منتظر هستیم نمونه قرارداد «ای. پی. سی» نهایی و براساس آن در مذاکرات تصمیم گیری شود.

ارسال نظرات