خبرهای داغ:
به همت موسسه فرهنگی بین الحرمین؛

طرح گفتمان دینی در مدارس شاهرود اجرا شد

مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود از آغاز اجرای طرح گفتمان دینی در مدارس با مشارکت پنج مدرسه و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و اداره آموزش وپرورش این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۸۵۹۲۷۹۷
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
محمد ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود گفت: از 18 آبان ماه طرح گفتمان دینی در مدارس با مشارکت 5 استاد گفتمان و همکاری آموزش وپرورش این شهرستان آغاز شد.

نائب رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان شاهرود افزود: امسال گفتمانهای دینی دردبیرستانها و مدارس راهنمایی با ۸ موضوع متفاوت وبنابه نیاز مخاطبین برگزار می‌گردد.

ابراهیمی تصریح کرد: اساتید این دوره از گفتمانها آشنا به مسائل فرهنگی و اجتماعی منطقه و سابقه چندین سال فعالیت و همکاری درحوزه فرهنگی آموزشی دارند.

وی یاد آور شد: در هرمدرسه حداقل ۵ گفتمان دینی با شرکت دانش آموزانی که خواهان حضور در آن باشند در نظر گرفته شده است.

مدیر موسسه فرهنگی قرآنی بین الحرمین شاهرود تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح با موضوعات تکنولوژی نوین، اطلاعات و روابط جنگ نرم، مهارت‌های زندگی، عفاف و حجاب، روابط اجتماعی- آسیب‌ها و چالش‌ها، نحله‌های فکری و عرفان‌های انحرافی، دین و زندگی، مبانی انقلاب اسلامی و پیامدهای آن و... در دستور کار قرار گرفته است واجرای طرح گفتمان دینی نقش موثری در افزایش خودباوری و کاهش خطاهای فکری و عقیدتی نسل جوان دارد.

ابراهیمی بیان کرد: پاسخ‌گویی حضوری به سؤالات و شبهه‌ها و نیازهای فکری نسل جوان، ایجاد فضای گفت‌و‌گو و هم‌اندیشی و روابط بین ائمه جماعات، مربیان و اساتید با جوانان حول محور دین، توسعه و گسترش محافل بحث و انتقاد جوانان و غنی ساختن مباحث مستدل و راهکارهای تقویت آن، دست‌یابی به شیوه‌های انتقاد سالم و پرورش تفکر نقاد، ایجاد فرصت مناسب برای ابراز وجود و بالندگی جوانان و جلوگیری از رکود و خمودگی، تبیین فرهنگ دینی به زبان مورد پسند و اقبال جوانان، کمک به مقابله با تبلیغات سوء و القاء شبهات در راستای ناکارآمدی دین و... از مهم‌ترین اهداف برگزاری گفتمان‌های دینی است.

لازم بذکر است اولین جلسه گفتمان دینی با موضوع دین و زندگی در دبیرستانهای دخترانه شهرستان شاهرود در مورخه سه شنبه 19/8 توسط این موسسه فرهنگی برگزار گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها