اختلاف‌افکنی بین مذاهب و اقوام ایرانی ترفند اصلی دشمن برای تحقق نفوذ از سوی دشمن است.
کد خبر: ۸۵۹۲۸۴۱
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مصطفی کریمی، فرمانده سپاه ناحیه خلخال در محفل انس و مودت بازنشستگان سپاه پاسداران خلخال و خانواده‌های معظم آنها در مصلی شهرستان خلخال اظهار کرد: اختلاف‌افکنی بین مذاهب و اقوام ایرانی ترفند اصلی دشمن برای نفوذ است.

وی تصریح کرد: دشمنان با به کارگیری تمامی ترفندها از سال‌های نه چندان دور همچون اختلاف‌افکنی بین مذاهب، احزاب و جناح‌ها، فتنه 88، شورش و اغتشاش سال 85 پان‌ترکیسم، فتنه سبز، جنگ نرم، شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و توافقنامه برجام برنامه‌های اساسی را برای براندازی نظام در فکر داشته‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه خلخال گفت: هدف آمریکا در حقیقت از برنامه‌های هسته‌ای و حضور پای میز مذاکره مسئله فراتر از کنترل برنامه‌های هسته‌ای ایران بوده و به دنبال این توافق دو راهبرد اصلی همچون نفوذ در ایران و حضور موثر در منطقه را پیگیری می‌کند.

کریمی با اشاره به وضعیت منطقه و نگرانی رهبر معظم انقلاب در زمینه سیاست نفوذ آمریکا افزود: در دهه 50 اتفاقی عظیم رخ داد که امام خمینی (ره) آن را انقلاب بزرگتر از انقلاب اسلامی خواند و آن تعطیلی سفارت آمریکا و تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سفارتخانه‌ای که برخلاف کنوانسیون‌های حقوقی و دیپلماتیک به جای اینکه به فعالیت‌های دیپلماتیک سیاسی بپردازد، جاسوسی و دخالت در امور ایران را برای استکبار فراهم می‌کرد.

فرمانده سپاه ناحیه خلخال اضافه کرد: اما این نگرانی امروز بعد از گذشت بیش از سه دهه رنگ و بوی متفاوتی دارد و مقام معظم رهبری با درک حساسیت‌ها پروژه نفوذ فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دشمن را به مسئولان و کارگزاران نظام بارها تذکر داده است.

وی با اشاره به پیروزی ملت ایران در جنگ‌ سخت ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری جنگ‌های سخت معمولا موجب برانگیخته شدن احساسات مردم و ایجاد وحدت و انسجام ملی می‌شود در حالی که جنگ نرم انگیزه مقابله را از بین می‌برد و زمینه‌ساز ایجاد اختلاف در جامعه می‌شود که باید مسئولان کشور کاملا به هوش باشند تا این اتفاق که در نوک پیکان آن نفود دشمن قرار دارد، اتفاق نیفتد.

کریمی با مهم دانستن اقتصاد داخلی کشور گفت: نفوذ اقتصاد خطرناک‌ است ولی نفوذ فرهنگی و سیاسی از آن خطرناک‌تر است.

فرمانده سپاه ناحیه خلخال راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای توسط دشمن را برای تغییر باورهای دینی و اعتقادی، مد و مدپرستی و ترویج سبک زندگی غربی و اشرافی‌گری دانست و افزود: دشمن می‌خواهد اندیشه‌های امام و شعار مرگ بر آمریکا در جامعه کمرنگ شود که باید ملت با بصیرت و تبعیت از ولایت همواره پشتیبان نظام باشند و این شعار را فراموش نکنند.

کریمی با مهم خواندن گفتمان شعار سال مقام معظم رهبری تصریح کرد: همان طوریکه رهبر انقلاب فرموده‌اند ما در صحنه هستیم و در صحنه می‌مانیم و اجازه نفوذ دشمن و تحریف اندیشه‌های امام را نمی‌دهیم.

وی با محکوم کردن اقدام اخیر یکی از برنامه‌های تلویزیونی شبکه دوم سیما در مورد حرکت ناپخته و جاهلانه مسئولان تولیدی این برنامه در اهانت به آذری زبان‌ها بیان کرد: نباید اجازه دهیم تا دشمنان از هر وسیله‌ای برای ضربه زدن به نظام و جدایی بین بطن‌های ملت سوءاستفاده کنند.

کریمی در ادامه اضافه کرد: اقوام ایرانی و آذری زبان‌ها همچون سایر اقوام دوستدار نظام مقدس جمهوری اسلام ایران بوده و در هشت سال دفاع مقدس و سایر صحنه‌ها همیشه برای پاسداری از نظام و انقلاب در صحنه بوده‌اند و دشمنان و منافقان داخلی فکر نکنند که با ایده‌های پان‌ترکیسمی و افراطی تندرو و سودجو می‌توانند در فراخوانی عمومی با احساسات مردم بازی کنند.

فرمانده سپاه ناحیه خلخال از حضور خانواده‌های معزز بازنشستگان در این مراسم تقدیر کرد و گفت: شما بازنشستگان چکیده‌ای از هشت سال دفاع مقدس در جامعه هستید و اکنون برای ادامه نهضت نظام جمهوری اسلامی ایران باید با حفظ دستاوردهای نظام همچنان سربلند به زندگی خود در جامعه ادامه دهید.

ارسال نظرات