سردار سلیمانی در همایش آیة الایمان:

نگاه به موضوع اربعین تکلیف‎محور است نه تبلیغاتی

سپاه در این کار مستقیم مسوولیت ندارد ولی با تمام توان در کمیته ها حضور دارد و انجام وظیفه می کند.
کد خبر: ۸۵۹۲۸۴۵
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج به نقل از کوله بار ،  سردار یعقوب سلیمانی دبیر ستاد مردمی اربعین در همایش مردمی آیة الایمان ویژه خادمین و فعالین فرهنگی حماسه اربعین حسینی اظهار داشت: با سلام ودرود بر سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) امیدواریم با عنایت الهی بتوانیم خادم زائرین اربعین حسینی (ع) باشیم.
سلیمانی تصریح کرد: سپاه به این اقدام مردمی نگاه تبلیغی و رسانه ای نداشته و نگاهش تکلیف محور است.
وی افزود: سپاه در این کار مستقیم مسوولیت ندارد ولی با تمام توان در کمیته ها حضور دارد و انجام وظیفه می کند.
سلیمانی ادامه داد: پنج شنبه گذشته در مجمع مشورتی فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح گزارش مختصری از اقدامات سپاه داده شد و دیروز هم در وزارت کشور و در جلسه با استانداران اجمالی از اقدامات سپاه را با نگاه تکلیفی و با تأکید بر اینکه موکبات را تقویت کنیم با توجه به تدبیر مقام معظم رهبری گزارش شد.
وی گفت: اگر بخواهیم این اجتماع بی نظیر استمرار پیدا کند و امتداد داشته باشد باید نگاهمان به مردمی بودن معطوف باشد اگر قرار است دستگاه ها و دولت و استانداری ها همکاری کنند باید با ظرافت های خاص خودش باشد.
سلیمانی تأکید کرد: اقدامات خوبی در مجموعه سپاه صورت گرفته و ستاد اربعین سپاه با حکم فرماندهی کل سپاه معرفی شده است.
وی افزود: کمیته هایی تحت عنوان کمیته های فرهنگی، پشتیبانی، درمانی و حفاظت اطلاعات تشکیل شده و حضور نمایندگان سپاه در کلیه کمیته ها را خواهیم داشت.
دبیر ستاد مردمی اربعین افزود: سه قرارگاه با هماهنگی استانداران و دستگاه های اداری راه اندازی شد که ساختارقبلی آن تغییری نکرده و مسوول قرارگاه امسال استاندار است و جانشین قرارگاه سپاه و دبیر آن مسوول سازمان حج استان است و تغییر و تحولی هم که صورت گرفته در مجموع در استانها اتفاقی نیفتاده است.
سلیمانی گفت: از دیگر اقداماتی که صورت گرفته می توان به تشکیل قرارگاه در مرز شلمچه و تشکیل جلسات کمیته ها و سرکشی از مرزها و ساماندهی بیش از 600 دستگاه اتوبوس، مینی بوس، کامیون و تریلر جهت به کارگیری بخشی از آنها در داخل مرز و بیرون از مرز اشاره کرد.
وی ادامه داد: استقرار و ایجاد پل متحرک جهت سهولت در تردد را خواهیم داشت که سال گذشته به عنوان یک مشکل مطرح بود و پیش بینی تانکر آب در مرز ها و آمادگی سپاه برای استقرار پمپ بنزین سیار به تناسب و درخواست وزارت راه و ترابری نیز در نظر گرفته شده است.
سلیمانی با بیان اینکه این حرکت در مجموع یک حرکت فرهنگی تاثیر گذار است خاطرنشان کرد: ایجاد اسکان زائرین در شهر کربلا به قریب به 50 هزار نفر قابل افزایش است و راه اندازی بیمارستان صحرایی را در نظر داریم و همچنین تهیه و زیر ساخت های لازم جهت طبخ غذا که بین 50 تا 60 هزار پرس غذا در روز خواهد بود.
دبیر ستاد مردمی اربعین اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته تریلر ها را جهت حمل و نقل زائرین به کار خواهیم گرفت و ایجاد دو پست هوایی و امداد در خوزستان انجام خواهد شد و اسکان موقت زائرین در مرز مهران به 5 هزار نفر خواهد رسید.

انتهای متن/د

ارسال نظرات