وکیل شرکت HK گفت: برخلاف ادعای بابک زنجانی مسئولان نفت هرگز سراغ بابک زنجانی نرفتند بلکه متهم با اصرار از طریق متهم دیگر پرونده به مدیران نفتی معرفی شد.
کد خبر: ۸۵۹۲۸۷۳
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴

به گزارش بسیج،   غلامرضا صادقی قهاره در ادامه قرائت شکایت شرکت HK از متهمان پرونده نفتی اظهار کرد: بانک FIIB در مالزی طرف حساب ما نیست بلکه این بانک یک وسیله کلاهبرداری بوده و طرف حساب ما زنجانی است. 

وکیل شرکت HK تاکید کرد که برخلاف ادعای متهم مسئولان نفتی هرگز سراغ بابک زنجانی نرفتند بلکه متهم با اصرار از م- ش متهم دیگر پرونده می‌خواهد وی را به مدیران نفتی معرفی کند. م- ش به لحاظ آشنایی با الف - و - د، بابک زنجانی را به او معرفی می‌کند و می‌گوید زنجانی در خارج از کشور چند بانک دارد و می‌تواند ارز جابه‌جا کند.

وی توضیح داد: طبق توافق مدیران نفتی مقرر می‌شود 3 محموله به قیمت 300 میلیون یورو به شرکت ISO که متعلق به بابک زنجانی است داده شود که در این رابطه الف- و- د می‌"وید بابک زنجانی را اواسط اردیبهشت‌ماه سال 91 از طریق م- ش به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت معرفی کردند. م- ش بابک زنجانی را اینگونه معرفی کرد که او شرکت‌های بسیاری دارد و در حوزه نقل و انتقالات ارزی توانمند است و اکنون نیز آمادگی خرید نفت خام و نفت کوره را دارد. 

صادقی قهاره ادامه داد: بعد از واریز وجه به مبلغ 300 میلیون یورو قرارداد 3 محموله نفتی بین بابک زنجانی و صندوق بازنشستگی امضا می‌شود و این مسئله سرآغاز فریب مدیران نفتی توسط بابک زنجانی است. 

وی در ادامه با اشاره به گزارش سازمان بازرسی اضافه کرد: طبق این گزارش به رسمیت شناختن بانک FIIB از سوی 3 وزیر و رئیس وقت بانک مرکزی بدون بررسی کامل آن کاملا غیرمنطقی بود و علی‌رغم اینکه سررسید اعتبار اسناد 26 مردادماه سال 91 بود و چند ماه بعد یعنی دوم دی‌ماه سال 91 بابک زنجانی از سوی اتحادیه اروپا تحریم شد اما او همواره با تاخیر عامدانه پول‌ها را پرداخت نمی‌کرد و بعد از تحریم نیز عنوان می‌کرد که تحریم شده است و نمی‌تواند پول‌ها را پرداخت کند.

ارسال نظرات