خبرهای داغ:
17 دی ماه برگزار می شود

یادواره 178 شهید ادوات خراسان جنوبی

دبیر یادواره شهدای ادوات خراسان جنوبی از برگزاری یادواره 178 شهید ادوات استان در 17 دی ماه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۲۹۰۵
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹

معتمد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی اظهار کرد: یادواره شهدای ادوات استان با حضور پرشور مردم ولایتمدار بیرجند و خانواده های معزز شهدا، فرماندهان و رزمندگان ادواتی دوران دفاع مقدس از استان و سراسر کشور و رزمندگان ادواتی در 17 دی ماه سال جاری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این مراسم در حسینیه جماران بیرجند برگزار می شود عنوان کرد: سردار مسجد جامعی از جانبازان دوران دفاع مقدس و مسئول راویان کل کشور سخنران ویژه این یادواره است.

دبیر یادواره شهدای ادوات خراسان جنوبی افزود: تا به حال 178 شهید گرانقدر ادوات در دوران دفاع مقدس از استان شناسایی شده اند.

وی خاطرنشان کرد: دست نوشته ها، زندگی نامه و وصیت نامه این شهدا در کتابی با عنوان " گرای 178" آماده و گردآوری شده است که در دست چاپ است.

معتمد ادامه داد: از تمام شهرستان های استان شهدای ادوات داریم که بیشترین تعداد شهید از شهرستان فردوس تعداد 60 نفر است.

وی اضافه کرد: از تعداد کل این شهدا 127 نفر بسیجی دانش آموز یا دانشجو و 20 نفر سرباز و 31 نفر پاسدار هستند.

دبیر یادواره شهدای ادوات با بیان اینکه شهدای برجسته ای در استان در دسته ادوات داریم گفت: شهید محمد قهرمان از خوسف، شهید توکلی اناران از بیرجند، شهید سید عباس احمدی و شهید دلیل از قاین و شهید عباسیان از طبس از شهدای ادوات هستند.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری این یادواره معرفی شهدا و خانواده های معزز آنان همچون شهید عالیقدر محمود عبداللهی کاریز نو از خوسف است.

معتمد اظهار داشت: هم خوانی دلنوشته دختر شهید و نمایش تئاتر خیابانی از برنامه های ویژه این یادواره است.

وی با بیان اینکه ارگان های مختلف استان در این مراسم همکاری دارند افزود: سپاه انصارالرضا(ع)، تیپ پیاده، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، بنیاد شهید، دانشگاه پیام نور بیرجند، سازمان زندان ها، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان، حوزه هنری، فنی و حرفه ای و میراث فرهنگی و گردشگری از ارگان هایی هستند که همکاری مستقیم در برگزاری یادواره شهدا ادوات دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار