شهردار سابق نمین:

اختلافات شورا باعث رکود شهر شده بود/ برای پایان بخشیدن به اختلافات استعفا دادم

اختلافات بین اعضای شورای شهر موجب رکود امورات شهر و شهرداری شده بود و بنده در راستای پایان بخشیدن به اختلافات و وضع موجود استعفا دادم.
کد خبر: ۸۵۹۳۰۴۰
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰

رستم فتحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از نمین، با اشاره به دلایل استعفای خود از سمت شهرداری نمین اظهار کرد: به خاطر وجود اختلافات بین اعضای شورا، هماهنگی های لازم در امور وجود نداشت و این اختلافات عملکرد شهرداری را تحت شعاع قرار می داد.

شهردار اسبق نمین با بیان اینکه بنده برای پایان بخشیدن به تنش ها استعفا دادم، گفت: با توجه به وضعیت حاکم در امورات دلگرمی وجود نداشت و امورات کاری مربوط به شهر و شهرداری مورد بی توجهی قرار گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه اختلافات اعضای شورای شهر به صورت صد در صدی بر روی امورات شهرداری تاثیر گذاشته بود، بیان کرد: شهردار باید با تمامی پنج عضو شورا فعالیت داشته باشد و سه به دو شدن اعضای شورا مانع پیشبرد اهداف شهر و شهرداری شده بود.

فتحی بیان کرد: اخیرا اعضای شورا نیز برای ایجاد محدودیت در امورات شهرداری تنها دو میلیون ریال حق امضای چک به شهرداری داده بودند.

وی اضافه کرد: با دو میلیون ریال حتی امکان تامین هزینه سوخت خودروهای شهرداری امکان پذیر نبوده، چه برسد که بخواهیم کوچیکترین پروژه ای را عملی کنیم.

شهردار سابق نمین افزود: وقتی پیمانکاران پروژه ها از محدودیت در حق امضای چک مطلع می شدند از عهده دار شدنپروژه ها منصرف شده و یا که پروژه های در حال اجرا را تعطیل می کردند تا پیش از این متضرر نشوند.

فتحی افزود: وضعیت اقتصادی کشور برای عموم واضح بوده و شهرداری نیز با تمام توان بر آن بود که نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام کند، اما با توجه به اینکه نمین شهر کوچکی بوده ظرفیت لازم برای جذب و ایجاد منابع درآمدی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تمامی منابع شهرداری نمین پیش از به روی کار آمدن بنده فروخته شده و در حال حاضر شهرداری نمین هیچ منابعی برای در اختیار قرار دادن سرمایه گذار ندارد.

گفت: تنها زمین موجود مربوط به مکان قبلی شهرداری بوده که چندین بار با سرمایه گذاران رایزنی شده اما آنها پس از بررسی های کارشناسی شده، با بیان اینکه سرمایه گذاری در نمین به صرفه نبوده و خارج از ظرفیت این شهر کوچک است، صرفه نظر کرده اند.

شهردار سابق نمین خاطر نشان شد: بنده شهرداری را با وجود بیش از 20 میلیارد ریال بدهی تحویل گرفتم که این بدهی ها در قالب طلب پیمانکاران، بیمه تامین اجتماعی و وام های اخذ شده از سازمان بود.

وی گفت: وضعیت بگونه ای بود که بدهی پیمانکاران را که از سال 82 مانده بود در دوران مدیریت خود تسویه کرده ایم.

وی با بیان اینکه گاهاً مطرح می شود که شهرداری باید پروژه های بزرگ و کلان را اجرایی کند، قابل فهم نیست، اضافه کرد: اگر شوراها در نظر دارند پروژه های بزرگ و کلانی در شهر اجرایی شود باید پیشنهادشان را همراه با مشخص کردن منابع مالی آنها ارائه می کردند.

فتحی گفت: وظایف شهرداری متشکل از جوب کشی، آسفالت، ایجاد فضای سبز، آزادسازی های خیابان ها و دیگر امور خدماتی است.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار شکوه فرهنگ مبنی بر تاثیر تخصصی بودن اعضای شورای شهر در پیشرفت امورات شهری اظهار کرد: شورا محلی برای مشورت بوده و اعضا هر چقدر در امور شهری متخصص باشند مطمئناً در تصمیم گیری ها و پیشرفت امور شهری تاثیر گذار خواهد بود.

وی در خصوص انتخاب نیروی بومی برای مسئولیت ها اظهار کرد: گزینش نیروی بومی در صورتی که همراه با حمایت مردم باشد بهتر است.

وی بیان کرد: در شهر کوچکی همچون نمین که همه شهروندان با یکدیگر آشنا بوده، از مسئولان انتظارات فراتری دارند.

وی گفت: منابع مالی شهرداری محدود بوده و در یک زمان محدود نمی توان به تمام شهر رسیدگی کرد و مردم از نیروی بومی انتظارات فراتری داشته و در صورت محقق نشدن انتظارات نابه جا و غیرقانونی شهروندان، دل چرکین و ناراضی می شوند.

ارسال نظرات