خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید شیعیان در قم گفت: اگر کشورهای عربی در راس حکومتشان ولی فقیه داشتند امروز شاهد تزلزل انقلابشان نبودند که در این راستا می‌توان بیان کرد راز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران در گرو حضور ولی فقیه در راس حکومت است.
کد خبر: ۸۵۹۳۰۷۹
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج قم، ‌آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از بسیجیان استان مازندران و دانشجویان دانشگاه پیام نور استان گیلان ‌با بیان اینکه هر انسانی باید زمان خویش را بشناسد، اظهار کرد: انسان خردمند و عاقل کسی است که زمان خود را بشناسد و نسبت به مسائل اطراف خود آگاه باشد.

وی با تاکید بر اینکه ارزیابی و شناخت زمان بسیار دارای اهمیت است، تصریح کرد: انسان باید با هوش و دقت کامل نسبت به زمان خویش آگاهی داشته و دشمنان و فتنه‌هایی که در این زمان وجود دارد را بشناسد.

این مرجع تقلید با اشاره به انقلاب ایران و تحولی که براساس این انقلاب در جهان به وجود آمد، گفت: نباید تاریخ انقلاب و دستاوردهای آن را فراموش کرد، زیرا این انقلاب موجب تحولی عظیم در دنیا شد و اکنون از این کشور بیداری اسلامی به کشورهای منطقه صادر می‌شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید براینکه نباید فراموش کرد که ایران پیش از پیروزی انقلاب در چه وضعیتی قرار داشت و اکنون در چه شرایطی قرار گرفته است، ‌گفت: با این تحول ایران از یک کشور ضعیف و زیر سلطه به یک کشور قدرتمند و صاحب نفوذ در جهان تبدیل شد.

وی با بیان اینکه امروز دیگر کسی ایرانیان را با چشم تحقیر نمی‌نگرد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران موجب شد که ایران به عنوان کشوری قدرتمند و استکبار‌‌ستیز در دنیا مطرح شود.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی دست استکبار و استبداد از کشور ما کوتاه شده است، بیان کرد: همه مستکبران جهان از شرق و غرب خود را در کشور ایران صاحب حق می‌دیدند ولی امروز ایران نه تنها در سلطه آنها قرار ندارد بلکه خواب را برای آنها آشفته کرده و برای حفظ منافع خویش در جهان به دنبال نقشه‌های گوناگون هستند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با برشمردن ارکان انقلاب اسلامی ایران ‌عنوان کرد: اسلام، ولی فقیه و مردم از ارکان سه‌گانه انقلاب هستند که این سه اصل موجب پایداری انقلاب اسلامی شده است.

وی با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب رژیم ستم‌شاهی اسلام را به نماز و روزه محدود کرده بود، گفت: در این رژیم از اسلام ناب خبری نبود و اسلام پروبال شکسته ضعیف و محدود رواج داشت ولی پس از انقلاب نه تنها اسلام از مهجوریت در آمد بلکه به یکی از ارکان انقلاب و نظام تبدیل شد.

مدرس برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: اسلام تنها به نماز، ‌روزه و حج ختم نمی‌شود و پس از انقلاب اسلامی دین مبین اسلام احیا شد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید بر اینکه در کشور ایران نظام سلطه و ارباب و رعیتی چندین قرن وجود داشت، افزود: در نظام سلطه هیچ شخصی حق تصمیم‌گیری برای خود و خانواده‌اش را نداشت و ارباب‌ها بودند که برای رعیتشان تصمیم می‌گرفتند.

وی با اشاره به زمان انقلاب و حضور شمار فراوان آمریکایی‌ها در ایران ‌گفت: 6 هزار آمریکایی در کشور ما حضور داشتند که امام خمینی (ره) دست همه کسانی که قصد تجاوز به خاک و ‌مال ما را داشتند از ایران کوتاه کرده و استبداد را ریشه‌کن کرد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه پس از ائمه اطهار (ع) باید ولی فقیه مسئولیت جامعه را برعهده داشته باشد، ابراز کرد: امام خمینی(ره) به عنوان ولی فقیه رهبری ایران را به عهده گرفت و مردم نیز به حمایت از ولی فقیه به صحنه آمدند و سپس به فرمان وی برای دفاع از خاک و ناموس خود به جبهه‌های جنگ رفتند و با دشمن به نبرد پرداختند.

وی با بیان اینکه ولی فقیه از ارکان اصلی نظام اسلامی است، اضافه کرد: اگر کشورهای، یمن، ‌بحرین، ‌مصر و سوریه ولی فقیه داشتند، امروز شاهد حضور بیگانگان و تزلزل در انقلابشان نبودند.

آیت‌الله نوری‌همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به شهدای ورزشکار اشاره و خاطرنشان کرد: این قشر از شهدا به ما آموختند همانگونه که در ورزش رسم جوانمردی را یاد گرفتند به رسم جوانمردی از خاک میهن خود دفاع می‌کنند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها