دومین همایش ملی «قرآن کریم و زبان و ادب عربی» با محوریت بلاغت و نقد ادبی از امروز 20 آبان به مدت دو روز در دانشگاه کردستان آغار بکار کرد.
کد خبر: ۸۵۹۳۰۸۷
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، با توجه به نقش قرآن کریم در حفظ و گسترش زبان و ادب عربی و به منظور آشنایی بیشتر با اعجاز بیانی کلام وحی، گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه کردستان با همکاری انجمن ایرانی زبان و ادبیات عربی دومین همایش ملی «قرآن کریم و زبان و ادب عربی با محوریت بلاغت و نقد ادبی» را با حضور اندیشمندان و صاحب نظران عرصه‌ علم و ادب برگزار کرد.

این همایش با محوریت تدوین و گسترش بلاغت و نقد ادبی، جایگاه شواهد قرآنی در کتاب‌های بلاغی و نقدی، قرآن کریم و نظریه‌های نظم، بررسی وجوه بلاغی و ادبی قرآن کریم، تفاسیر بلاغی قرآن کریم، نقد دیدگاه هرمنوتیکی نسبت به قرآن کریم، تحقیق گفتمان در قرآن کریم و زیبایی‌شناسی قرآن کریم با تکیه بر دیدگاه‌های نقدی و ادبی برگزار می‌شود.

در مراسم افتتاحیه این همایش حسن سرباز، دبیر علمی دمین همایش ملی «قرآن کریم و زبان و ادب عربی» از ارسال 210 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 130 چکیده مقاله پذیرش اولیه شد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله پذیرش اصل مقاله، 115 مقاله از سوی پژوهشگران به دبیرخانه ارسال شده است، افزود: از این تعداد 100 چکیده مقاله و 84 اصل مقاله برای چاپ در مجموع مقالات پذیرفته شده است.

دبیر علمی همایش ملی «قرآن کریم و زبان و ادب عربی» اعلام کرد: از تعداد 84 مقاله برگزیده در روز همایش 25 مقاله توسط پژوهشگران ارائه و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

وی استقبال از این همایش را چشمگیر عنوان کرد و افزود: از بیشتر دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه تهران، تربیت مدرس، خوارزمی، بندرعباس، شهید چمران اهواز، شهید مدنی آذربایجان،گیلان، شیراز و ... به این همایش مقاله ارسال کرده‌اند.

وی عنوان کرد: دانشگاه کردستان و دانشگاه خوارزمی جزء دانشگاه‌هایی بوده‌اند که بیشترین آثار را به دبیرخانه این همایش ارسال کرده‌اند


ارسال نظرات