اعتبارات بصورت مساوی در حوزه های زنان و مردان هزینه شود

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده با تاکید بر مقدم بودن نگاه ایجابی به جای نگاه سلبی به حوزه بانوان اظهار کرد: نگاه به حوزه زنان و خانواده باید توسعه‌بخش باشد.
کد خبر: ۸۵۹۳۰۸۸
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، فهیمه فرهمندپور ظهر امروز در شورای اداری استان که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: بر خلاف آنچه بسیاری‌های تصور می‌کنند، امکانت و مسائل مادی موجب تفاوت در وضعیت زندگی زنان و جایگاه خانوادگی آنها در مناطق و حتی شهرها و پایین‌تر از آن لایه‌ها مختلف اجتماعی نیست.

مدیر کل امور بانوان و خانواده وزارت کشور تاکید کرد: زنان در اجتماع نه تنها یک رقیب برای مردان و یا یک مخلوق قابل ترحم نمی باشد بلکه یک مولفه تاثیر گذار بر همه گزاره های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی است.

به گفته این استاد دانشگاه متاسفانه بسیاری از بی عدالتی ها در حوزه زنان از نگاه های منفی و سلبی و آسیبی ناشی می شود و باید تلاش کرد نگاه ایجابی و توسعه گرایانه و مثبت به زن داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از آسیب های زنان علی الخصوص اعتیاد، برای پر کردن اوقات فراغت می باشد، تصریح کرد: متاسفانه در جامعه ما نگاه سلبی و آسیبی به زنان از نگاه ایجابی و توسعه ای قویتر و غالبتر است و ما بجای ایجاد پارک و فضای سبزو مکان ورزشی برای تفریح و فراغت زنان، کمپ ترک اعتیاد و مرکز نگهداری زنان بی سرپرست می سازیم.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده خاطر نشان کرد: در بسیاری از آسیب های اجتماعی زنان آمار کردستان بالاتر از میانگین کشوری است و این بدلیل کم رنگ بودن عدالت اجتماعی میان زنان و مردان است.

وی با اشاره به پایین آمدن میانگین سن اعتیاد بانوان در کشور و رشد پدیده زندگی مجردانه زنان و دختران شهرستانی در شهرهای بزرگ برای کسب اشتغال، تاکید کرد: این موضوع اساس اخلاقی خانواده و زن را تهدید می کند و باعث می گردد از ظرفیت با ارزش نیرو و توان بانوان در مسیر درست استفاده نشود.

فرهمندپور ضمن انتقاد شدید از غالب بودن نگاه مردانه در تقسیم سرانه ها میان زنان و مردان، گفت: هیچ بودجه ای در حوزه های اجتماعی، عمرانی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی بصورت مشخص برای زن یا مرد اختصاص نمی یابد و این فقط نوع نگرش و دیدگاه فرهنگی است که سهم زنان را از این سرانه ها کمتر فرض می کند و دستگاه ها باید تلاش کنند اعتبارات بصورت مساوی در حوزه های زنان و مردان هزینه شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده وزارت کشور ضمن اشاره به اینکه عدالت بزرگترین جاذبه رسالت پیامبر اکرم بود، تاکید کرد: در گذشته نظام برنامه ریزی و تدبیر ما بگونه ای عمل کرده که این عدالت برقرار نشده و امید است مدیران امروزی با برنامه ریزی و سازماندهی عدالت محور زمینه کاهش فاصله بی عدالتی را فراهم کنند.

وی افزود: مدیران باید برنامه ریزی های معطوف به جنسیت و برنامه ریزی با ملاحظات جنسیتی را مد نظر داشته باشند.

به گفته فرهمند پور بی عدالتی نسبت به زنان در جامعه ما از زورگویی و اراده مردان ناشی نمی شود بلکه ناشی از بی تجربگی در این نوع برنامه ریزیها می باشد و باید اصلاح گردد زیرا متمرکز شدن روی فعالیت های اقتصادی بدون توجه به گزاره های اجتماعی خطرناک است.

وی بر تعامل های بین دستگاهی و انتخاب مشاوران زن برای مدیران و طرح موضوع زنان در بدنه های مدیریتی اشاره و البته تاکید کرد: صرفا زن بودن برای مشاور امور بانوان بودن کافی نیست و باید توانمند و اهل فکر و اندیشه باشند.


ارسال نظرات