مسئول بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با بسیج:
سرهنگ پاسدار حسینعلی شریفی به خبرنگار بسیج در شهرکرد، گفت: شناخت ابزار دشمن در جنگ اقتصادی جزء اولویتهای تحقق اقتصاد مقاومتی است .
کد خبر: ۸۵۹۳۰۹۹
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ حسین علی شریفی در گفتگو با خبرنگار بسیج به ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری از سال 86 با نام گذاری سالها با رویکرد مسائل اقتصاد، هدف گذاری دشمن را بر مسائل اقتصادی دانستند و در سال 89 اقتصاد مقاومتی را وارد ادبیات کلان کشوری کردند.

سرهنگ شریفی با توجه به تعاریفی که از اقتصاد مقاومتی ارائه می شود اذعان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی کشور در زمان تهدید و بحران بتواند رشد و شکوفائی خود را حفظ کند و دربرابر تهدیدات آسیب پذیری کشور را کم کند.

وی افزود: حرکت کشورها به سمت این نوع اقتصاد سالهاست آغاز شده است چرا که حفظ اقتصاد در جنگ ها از اولویتهاست که مانع از آسیب جدی به کشور می شود.

شریفی ادامه داد: شناخت ابزار دشمن در جنگ اقتصادی جزء اولویتهای تحقق اقتصاد مقاومتی است . ما باید نقاط ضعف و قوت خودمان و دشمن را بخوبی شناسایی کنیم و بر نقاط قوت خود تاکید و نقاط ضعف را از بین ببریم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام، دلار و ارز را اهرم فشاری برای تهدید اقتصاد کشورها دانست و گفت: ما باید به سمتی حرکت کنیم که در معامله با کشورهای دوست و همسایه از دلار استفاده نکنیم و دلار را از صحنه معاملات کشور حذف کنیم تا نتوانند کشور را از طریق دلار تحریم کنند.

سرهنگ حسین علی شریفی درباره رویکرد بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز، اظهار کرد: بسیج از طریق ترویج، آموزش و فرهنگ سازی وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شده است. یکی از بسترهائی که اکنون در اولویت فعالیت بسیج سازندگی وجود دارد حوزه امنیت غذایی است؛ چرا که اهمیت این موضوع در جنگ ها و تحریم ها مشخص می شود.

وی افزود: تاکنون 19 میلیارد تومان تسهیلات از سال 92 تا 94 به متقاضیان اجرای طرحهای امنیت غذائی پرداخت گردیده که 5/7 میلیارد آن از ابتدای سال 94 تاکنون پرداخت شده است.

وی همچنین به عرصه هائی که بسیج سازندگی در آن حضور دارند اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی در عرصه های امنیت غذائی مانند؛ آبزیان، ماکیان، تولید قارچ، اصلاح نباتات، تولید گیاهان داروئی، پرورش و نگهداری دام سبک و سنگین و همچنین صنایع تبدیلی و تکمیلی مانند صنایع خشک کن، خرد کن، ترشیجات، لبنیات و... به منظور جلوگیری از خام فروشی حضور جدی دارد؛ اما به دلیل نامناسب بودن بازار مصرف استقبال آنچنانی نشده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان چهارمحال و بختیاری، درباره مؤلفه های اقتصاد مقاومتی که مخاطب آن مردم هستند گفت: تقویت فرهنگ کار و تولید، اصلاح الگوی مصرف، حمایت از تولید ملی، استفاده حداکثری از همه ظرفیتهای کشور، تقویت روح خود باوری و مردمی کردن اقتصاد از مولفه هایی است که برای اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ سازی شود.

وی درباره نقش دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی خاطرنشان ساخت: هیچ دولتی تاکنون اهتمام لازم برای اجرای اقتصاد مقاومتی نداشته است.

وی افزود : دولت باید مانع واردات کالاهایی شود که مشابه آن در کشور وجود دارد و بدنبال تقویت منابع و ظرفیتهای درون کشور باشد و هم در زمینه واردات و هم صادرات تمام همت خود را بر حمایت از تولیدکنندگان بگمارد.

سرهنگ شریفی به اقدامات دولت فعلی اشاره کرد و گفت: ارائه کارت خرید ده میلیونی و فروش اقساطی خودرو از کارهای خوب دولت فعلی است به شرطی که بر بالا بردن کیفیت کالاها تاکید و اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی افزود: دولت نباید در تمامی موارد تولید دخالت کند و تلاش خود را صرفا بر تولید چند کالای برند که توانائی رقابت در بازار جهانی را دارد بگذارد.

این کارشناس مسائل اقتصادی، برجام را فرصت خوبی برای دولت دانست و اذعان کرد: دولت باید از این فرصت برای وارد کردن تکنولوژی روز استفاده کند؛ چرا که بخاطر پائین آوردن قیمت تمام شده، عامل موثری برای رقابت در صحنه بازار جهانی است .

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام، درباره ظرفیت استان در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: استان چهار محال و بختیاری با توجه چهار فصل بودن و آب و هوای مناسب ظرفیت بسیار خوبی برای تولید گیاهان داروئی، تولید قارچ و پرورش ماهی دارد. علاوه بر این استان می توان قطب گردشگری و پزشکی در سطح منطقه شود.

وی افزود: بسیج سازندگی به یاری مسئولین مربوطه آمده و برای آنان رقیب محسوب نمی شود. استفاده کردن از ظرفیت بسیج سازندگی به توسعه استان کمک دو چندانی می کند و انتظار ما درباره همکاری دولتمردان هنوز برآورده نشده است.

ارسال نظرات