برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی اعلام شد

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برنامه های متنوعی در اصلاندوز در نظر گرفته شده است که در طول هفته کتاب اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۹۳۱۱۳
|
۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، سید عباس مینایی بخشدار و رییس انجمن کتابخانه های عمومی اصلاندوز در جلسه هماهنگی برنامه های هفته کتاب، ایجاد رغبت و میل به کتابخوانی و گسترش فرهنگ مطالعه را مهم‌ترین اهداف برگزاری این هفته عنوان کرد و گفت:کتاب و مطالعه آن قدر اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب در این باره فرمودند:کتابخوانی باید در زندگی مردم وارد بشود.

وی هدف اصلی از اجرای برنامه‌ها در هفته کتاب و کتابخوانی را ترویج فرهنگ کتابخوانی در بخش دانست و گفت:تحقق این مهم، همفکری و همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی بخش را می‌طلبد.

بخشدار اصلاندوز بر لزوم برنامه ریزی برای مطالعه کتاب در بین خانواده ها تاکید کرد و افزود:يكی از شاخصه هاي ارزيابی رشد، توسعه و پيشرفت فرهنگی هر كشوری در عصر حاضر ميزان مطالعه و كتاب خوانی مردم آن مرز و بوم است.

مینایی ضمن درخواست از مسئولان و کارکنان ادارات برای عضویت در کتابخانه عمومی اصلاندوز گفت:ما باید تلاش کنیم گفتمان و نهضت کتاب خوانی در بین اقشار جامعه نهادینه شود.

این مسئول خاطرنشان کرد:به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برنامه های متنوعی در سطح بخش در نظر گرفته شده است که در طول هفته کتاب اجرا خواهد شد.

وی ضمن تشریح برنامه های هفته کتاب افزود:دیدار با امام جمعه اصلاندوز،غبارروبی مزار شهدا،افتتاح نمایشگاه کتاب با موضوع نهضت عاشورا و تازه های کتاب،حضور اعضای انجمن و کتابخوانان در نماز جمعه،اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی،بازدید مدارس از کتابخانه ها،تجلیل از فعالان کتاب و کتابخوانی،مسابقه نقاشی اعضای فعال کودک،دیدار با خانواده های شهدا و عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی از برنامه هایی است که در طول هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.

رییس انجمن کتابخانه های عمومی بخش اصلاندوز در ادامه ضمن تقدیر از اصحاب رسانه منطقه اظهارکرد: اصحاب رسانه بیشترین سهم را در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند.

مینایی همچنین بر ضرورت پایبندی شهرداری‌ اصلاندوز به پرداخت سهم نیم درصد فرهنگی کتابخانه‌ها از محل درآمد شهرداری تأکید کرد.

در ادامه هریک از اعضای انجمن کتابخانه های عمومی اصلاندوز نظرات و پیشنهادات خود را برای برگزاری هرچه با شکوهتر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی اعلام کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار