مدیر كل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری خبر داد:

استقبال دانش پژوهان از همایش خانواده متعادل و توسعه پایدار

فاطمه دوستی، با اشاره به استقبال دانش پژوهان از همایش خانواده متعادل و توسعه پایدار؛ تعداد مقالات ارائه شده به همایش را ۵۹ مقاله عنوان كرد.
کد خبر: ۸۵۹۳۱۴۴
|
۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیر كل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری، گفت: خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی منشاء فرهنگ، تمدن و تاریخ بشر بوده است.

مدیر كل امور بانوان و خانواده استانداری بیان كرد: خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی منشاء فرهنگ، تمدن و تاریخ بشر بوده است و پرداختن به این بنای مقدس و بنیادین همواره سبب اصلاح خانواده بزرگ انسانی شده است.

فاطمه دوستی در ادامه مهمترین هدفهای برگزاری همایش علمی تخصصی"خانواده متعادل و توسعه پایدار" را شناسایی و بررسی معضلات و مشكلات خانواده در استان چهارمحال و بختیاری، بررسی مولفه‌های خانواده متعادل و ترسیم شاخص‌های خانواده سالم در ابعاد جسمانی- روانی-اجتماعی، ارائه راهكارهایی جهت مصونیت خانواده در مقابل آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی، ارائه طرحها و برنامه‌های كاربردی مرتبط با حمایت از خانواده‌های در معرض آسیب و یكپارچه سازی سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های دستگاههای مختلف استان كه از مهمترین ماموریت آنها توجه به نهاد خانواده عنوان كرد.

وی با تاكید به اینكه همایش مبنی بر كاربردی بودن مقالات ارسالی و استانی بودن آن آمار ارسال مقاله به همایش تاكنون رضایت بخش بوده است افزود: پیش بینی می‌شود تعداد ارائه مقالات تا مهلت باقی مانده افزایش یابد.

وی تعداد مقالات ارائه شده به همایش را ۵۹مقاله عنوان كرد كه در حال بررسی در كمیته‌های علمی همایش می‌باشند.

فاطمه دوستی بیان كرد: از دیگر مولفه‌های خانواده متعادل و توسعه پایدار كه قرار است در محورهای مختلف از جمله بررسی عوامل پیدایش آسیب‌های اجتماعی در ابعاد فردی، روانی و اجتماعی و بررسی عوامل اثرگذار بر فروپاشی و عدم انسجام خانواده مانند اعتیاد، طلاق، خودكشی و سایر آسیب‌های اجتماعی كه نقش بسزایی در تحكیم بنیان خانواده و عناصر مرتبط با آن دارد پرداخته شود.

به گفته وی، برگزاری كارگاههای آموزشی با هدف آموزش دانشجویان و متخصصانی كه با مسائل خانواده، همزمان با همایش برگزار از دیگر برنامه های اجرایی عنوان كرد.

به گفته وی، علاقمندان می‌توانند جهت اطلاع و ثبت نام در كارگاههای آموزشی به آدرس اینترنتی همایش www.h۹۴.ir مراجعه نمایند و تسهیلات ویژه‌ای نیز در این خصوص برای آنها در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار