رییس کتابخانه های عمومی شهرستان ساوه:

دو درصد از جمعیت ساوه در کتابخانه های عمومی عضویت دارند

محمد اشرفیان رییس کتابخانه های عمومی شهرستان ساوه گفت: به ازای هر 100 نفر از جمعیت شهرستان ساوه حدود یک و 34 مترمربع فضای کتابخانه ای وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۹۳۲۱۷
|
۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد اشرفیان رییس کتابخانه های عمومی شهرستان ساوه گفت: دو و 67 صدم درصد از جمعیت این شهرستان در کتابخانه های عمومی عضویت دارند.

وی به مناسبت روز کتابخوانی و کتابدار افزود: هفت کتابخانه عمومی در شهرستان ساوه فعال است که بیش از هفت هزار و 480 عضو دایمی دارد و نیاز است که طیف بیشتری از مردم برای عضویت کتابخانه ها ترغیب شوند.

وی ادامه داد: از مجموع اعضای فعال کتابخانه های عمومی ساوه، چهار هزار و 472 نفر زن و بقیه مرد هستند.

رییس کتابخانه های عمومی ساوه عنوان کرد: 78 هزار و 882 نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی ساوه وجود دارد که مجموع عناوین موجود در این کتابخانه ها به 66 هزار و 68 عنوان می رسد.

اشرفیان افزود: به ازای هر 100 نفر از جمعیت شهرستان ساوه حدود یک و 34 مترمربع فضای کتابخانه ای وجود دارد.

رییس کتابخانه های عمومی شهرستان ساوه پیش بینی کرد: با توجه به دستورالعمل جدید و بسته های فرهنگی ترویج کتابخوانی، به ویژه استقرار کتاب در سبد فرهنگی خانوار، جمعیت کتابخوان شهر ساوه افزایش بیشتری داشته باشد.

اشرفیان اظهار کرد: با توجه به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایجاد انگیزه در خانواده ها، علاوه بر اعضای فعال کتابخانه ها، دو هزار و 970 عضو رایگان نیز در کتابخانه های عمومی ساوه عضویت دارند.

استان مرکزی دارای 81 باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد 61 کتابخانه شهری و بقیه روستایی است.

شهرستان ساوه با هفت باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی ، بیش از هفت هزار عضو فعال دارد.

ارسال نظرات