خبرهای داغ:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در برنامه ششم توسعه به وضوح فقر محتوایی بر مبنای سبک زندگی اسلامی احساس می‌شود و ما به دنبال برداشتن یک گام مشترک با علما برای پر کردن خلأ موجود میان مفاهیم دینی و دستورالعمل‌های اجرایی هستیم.
کد خبر: ۸۵۹۳۲۲۰
|
۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار غلامرضا جلالی پیش از ظهر امروز در همایش مقدماتی پدافند غیرعامل در آموزه‌های دینی که در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد در مورد موضوع پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل سهل، ممتنع و بدیع است. به لحاظ مفهومی سهل است چون دفاع در طبیعت انسان وجود دارد و به خاطر پیچیدگی و تغییر و تحولات آن ممتنع است، بنابراین کشف الگوی آن نیاز به بررسی و پژوهش دارد.

وی با اشاره به سابقه 12 ساله تشکیل پدافند غیرعامل افزود: پدافند غیر عامل دو محور دارد، یکی دفاع از غیرنظامی‌ها و دفاع با غیر نظامی‌ها، و دیگری اداره کشور در شرایط تهدید و بحران.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در تشریح تهدیدها عنوان کرد: تهدیدها به دو دسته طبیعی و غیرطبیعی تقسیم می‌شوند. تهدیدهای طبیعی شامل بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله است که در کشور ما مسائلی از این دست در سازمان مدیریت بحران مطرح و پیگیری می‌شود؛ اما تهدیدهای غیرطبیعی دربرگیرنده موضوع تحولات انسان‌ساخت و دانش‌پایه است که منشا آن تکنولوژی انسانی است و اراده و انگیزه انسان در آن دخالت دارد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد بی‌اثر ساختن اثر تهدید در کشور تصریح کرد: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «پدافند غیر عامل مصونیت بخش بدن انسان است» همواره با شناخت تهدید باید راهکار مناسب را ارائه دهیم؛ البته تهدیدات در این دوره بر خلاف گذشته تنوع بیشتری دارند که در قالب پیچیدگی تهدید، تغییر چهره تهدید و تغییر استراتژی و الگوهای آن متبلور شده است.

جلالی در خصوص اهمیت توجه به فضای سایبری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: فضای سایبری محور عمده فعالیت‌های امروز بشر شده است طوری که زندگی ما در ابعاد مختلف با این فضا عجین شده است. مقام معظم رهبری فرمودند «اهمیت پرداختن به فضای مجازی، به اندازه اهمیت اصل انقلاب است

وی با اشاره به سه سطح پدافند غیر عامل یعنی اقدامات راهبردی، تاکتیک و سطوح اجرایی خاطرنشان کرد: دفاع غیرمسلحانه پنج هدف را از جمله کاهش آسیب پذیری تسهیل مدیریت بحران و پایداری کشور در برابر تهدید دنبال می‌کند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به خلأ موجود در زمینه وجود آموزه‌های دینی در دستورالعمل‌های اجرایی تصریح کرد: بین الگوی مدیریتی و حکومتی مدیران و مسئولان ما تفاوت وجود دارد. به دنبال تلفیق آگاهانه و مهندسی شده ارتباط بین متخصصین و مسئولان، با علما و روحانیون هستیم.

وی در ادامه افزود: در برنامه ششم توسعه به وضوح فقر محتوایی بر مبنای سبک زندگی اسلامی احساس می‌شود. ما به دنبال برداشتن یک گام مشترک با علما برای پر کردن خلأ موجود میان مفاهیم دینی و دستورالعمل‌های اجرایی هستیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها