مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه کوثر:

لزوم اعتماد و تقویت حس مسئولیت پذیری در جوانان

امروزه در راستای جذب قشر جوان به مساجد و حضور فعال این قشر در عرصه های فرهنگی و مذهبی، اعتماد و حس مسئولیت پذیری در جوانان باید تقویت کرد.
کد خبر: ۸۵۹۳۲۵۹
|
۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، سید محمد اکبری سادات، مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه کوثر امروز در جلسه کارگروه اخلاقی و تربیتی سپاه ناحیه کوثر گفت: بحث مهمی که بایستی به آن توجه شود، حضور ویژه و باشکوه جوانان در مساجد، نماز های جمعه، مراسات مذهبی، فرهنگی و دینی است که بایستی بطور کارشناسی شده با ارائه راهکارهای مناسب تجزیه و تحلیل شود.

وی ادامه داد: جوانان که در آینده ای نزدیک اکثر کارها و مسئولیت های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را خواهند پذیرفت نیاز مبرم به حمایت و اعتماد دارد؛ چرا که در صورت عدم اعتماد به این قشر جوان در واقع ابزارآلات غربی با نفوذ فرهنگی به افکار جوانان امروزی فتنه و فرهنگ غربی خود را به آنها دیکته خواهند کرد که غرب و دشمنان اسلام هم خواهان این روند است.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه کوثر با اشاره به اینکه بایستی اعتماد و حس مسئولیت پذیری در جوانان را تقویت کرد افزود: می توان با ارائه مسئولیت به جوانان و همچنین حس اعتماد و اطمینان به این قشر جامعه گامهای مفید و موثری در راستای اشاعه فرهنگ غنی اسلامی و برپاری مراسمات فرهنگی و مذهبی برداشت که لازم است مسئولین فرهنگی و هیات امنای مساجد به این اصل مهم توجه بیشتری کنند.

در ادامه راهکارهایی در خصوص جذب جوانان به مساجد و همچنین حضور بیش از پیش تمام اقشار جامعه بخصوص نوجوانان و جوانان در نماز جمعه و ... به شرح ذیل ارائه شد:

1- توجه بیش از پیش هیات امنای مساجد به اصل مهم جذب جوانان

2- استفاده از سخنرانان با ذوق و جذاب استانی و شهرستانی در مراسمات مذهبی و فرهنگی

3- تقویت حس مسئولیت پذیری در جوانان و ارائه مسئولیت به این قشر جامعه در مراسمات

4- ارائه خدمات کامپیوتری و اینترنت پاک (شباب) به جوانان در مساجد شهرستان کوثر

5- مطرح کردن مسائل بروز در مساجد و استفاده از جوانان برای ارائه راهکارهای لازم

6- اطمینان و اعتماد به جوانان کوثری

7- احترام، بها و ارزش دادن به قشر جوان در منطقه

8- تنوع برنامه ها و مراسمات دینی، فرهنگی و مذهبی و استفاده از پیشنهادات، انتقادات و اظهارات جوانان

9- تشکیل موسسه ها و مهد های قرآنی و استفاده از جوانان برای اداره کردن این موسسه ها

10- استفاده از تفکر جوانان شهرستانی در راستای برپایی هر چه باشکوه تر مراسمات فرهنگی و مذهبی بخصوص نماز های جماعت

11- عدم برخورد لفظی با قشر جوان

12- شنیدن درد و دل های جوانان منطقه

و ...

گفتنی است که این کارگروه با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه کوثر، فرمانده ناحیه کوثر، رئیس اداره ارشاد اسلامی و دیگر صاحب نظران عرصه فرهنگ و هنر در محل سپاه ناحیه کوثر برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار