ضریح امامزاده قاسم(ع) شهرستان زرندیه تا پایان امسال نصب می‌شود

رئیس اداره اوقاف زرندیه: ضریح آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) توسط هنرمند خوش ذوق اصفهانی در دست ساخت است که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدست تا پایان سال به اتمام رسیده و نصب شود.
کد خبر: ۸۵۹۳۳۳۹
|
۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
حجت‌الاسلام حمید کرمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زرندیه ، گفت: با توجه به اینکه امامزادگان یکی از اماکن مقدس و پرتردد مردم هستند بسیار ضروری است نسبت به رفاه حال زائران و مناسب‌سازی فضای بقاع متبرکه تدابیری حکیمانه اتخاذ شود.
وی هدف اصلی از مرمت و بازسازی بقاع متبرکه را صیانت از آثار مذهبی و تاریخی و حفاظت از ارزش‌های فرهنگی جامعه اسلامی و پاسداری از قدمت ایران اسلامی بیان کرد و گفت: ایران از دیرباز مهد امامزادگان، عالمان دینی و بزرگان شیعه بوده که اداره‌کل اوقاف به عنوان متولی امامزادگان این وظیفه را دارد که در حفظ و نگهداری این ارزش‌ها از تمامی توان خود استفاده کند، ازاین رو با تخصیص اعتبارات لازم از سوی دولت، مشارکت‌های مردمی و خرین نیک‌اندیش در راستای بهسازی و مرمت امامزادگان گام برمی‌دارد.
حجت‌الاسلام کرمی از مرمت و بازسازی امامزاده قاسم(ع) شهرستان زرندیه خبر داد و افزود: ضریح آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) توسط هنرمند خوش ذوق اصفهانی در دست ساخت است که تاکنون 70  درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدست تا پایان سال به اتمام رسیده و نصب شود.
وی در تکمیل سخنان خویش گفت: طرح بهسازی و بازسازی امامزاده شامل ساخت گنبد و گلدسته، ضریح، کف سازی، سنگ کاری کف حرم، آیینه کاری داخل و نمای بیرون یکی از پروژه‌های عمرانی اداره اوقاف و امور خیریه زرندیه است که بخشی از آن به اتمام رسیده و بخش دیگر نیز در حال اجراست.
حجت‌الاسلام کرمی در ادامه سخنان خویش از طرح بهسازی و فضاسازی امامزاده پنج تن این شهرستان نیز خبر داد و گفت: عملیات احداث و مرمت امامزاده مذکور تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که برآورد می‌شود تا زمستان امسال به بهره‌برداری برسد.
وی به کلنگ‌زنی و آغاز عملیات ساخت و ساز امامزاده سید منصور(ع) اشاره کرد و گفت: این امامزاده برای بهسازی و مرمت و عملیات‌های ساخت و ساز به 5 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که بخش اعظم آن توسط خیرین، بودجه اوقاف، کمک اوقاف استان و مشارکت‌های مردمی انجام خواهد شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زرندیه در پایان ارزش موقوفات جدید این شهرستان را بیش از 400 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون 250 وقف در این شهرستان به ثبت رسیده است که از این تعداد 6 مورد در نیمه نخست امسال ثبت شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار