خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه:

دانشگاه ها باید از جوانان مومن و انقلابی حمایت کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: بخش های مختلف دانشگاه از معاونت های فرهنگی و دانشجویی گرفته تا حراست باید از جوانان مومن و انقلابی باانگیزه حمایت کنند.
کد خبر: ۸۵۹۳۳۴۲
|
۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه شهر کرمانشاه افزود: این جوانان متدین و انقلابی بودند که هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کردند و اقتدار امروز کشور محصول فداکاری آنهاست.
به گفته وی، فلسفه تاسیس نهاد 'حراست' در کشور، حفاظت و دفاع از انقلاب اسلامی، نظام و آرمان های امام راحل است؛ بنابراین توقع این است که این نهاد در همه ادارات و مراکز آموزشی از جوانان مومن و انقلابی حمایت کند.
امام جمعه کرمانشاه این توصیه ها را با اشاره به سخنان 20 آبان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رؤسای دانشگاه ها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی بیان کرد که در آن تاکید شده بود: 'خبرهایی که به من از برخی دانشگاه ها می رسد و امیدوارم که درست نباشند، برخلاف این موارد است به گونه ای که تشکل های مؤمن و انقلابی و خوش فکر را تحت فشار قرار می دهند.'
رهبر انقلاب خطاب به مسئولان وزارت علوم و بهداشت و رؤسای دانشگاه ها تأکید کردند:' باید به جوانهای انقلابی و مؤمن، خوش روحیه، متدین و دارای عزت نفس میدان بدهید به گونه ای که فضا دست آنها باشد'.
به گفته آیت الله علما، این سومین بار است که رهبر انقلاب در باره برخورد نادرست با جوانان متدین و انقلابی به مسئولان تذکر می دهند.

* جوانان خوب با کنسرت و اردوی مختلط تربیت نمی شوند
امام جمعه کرمانشاه مدیریت دانشگاه را کار بسیار مهمی دانست و تاکید کرد که روسای دانشگاه و مراکز علمی باید برای آینده کشور مدیرانی مومن، انقلابی، کارآمد و با بصیرت تربیت کنند.
وی گفت: با کنسرت موسیقی و اردوهای مختلط دختر و پسر نمی توان جوانانی خوب تربیت کرد.
آیت الله علما اظهار داشت: همه جوانان ایران اسلامی بسیار خوب هستند و باید با آنان رفتاری پدرانه داشته باشیم وهمه را فرزندان خود بدانیم.
وی اظهار داشت: امروز یکی از دغدغه های بزرگ مقامات کشورهای غربی این است که انحراف اخلاقی و معنوی جوانان خود را چگونه اصلاح و مدیریت کنند.
امام جمعه کرمانشاه در عین حال به پیشرفت های چشمگیر ایران در عرصه علمی اشاره و عنوان کرد: به اذعان دشمنان کشورمان، رشد علم در ایران بسیار سریع است طوری که صهیونیست ها می گویند ایران در خیلی از حوزه های علمی از ما جلو زده و به شدت از این موضوع ناراحت هستند.
وی با اشاره به روز 24 آبان سالروز رحلت علامه محمدحسین طباطبایی هم گفت: ایشان مفسر کبیر و فیلسوف بزرگ شرق بودند که تفسیر المیزان را از خود به یادگار گذاشت و هنوز هم جایش پر نشده است.
آیت الله علما افزود: علامه طباطبایی، شاگردان بزرگی همچون آیات مطهری، بهشتی، جوادی آملی و علامه حسن زاده را تربیت کرد و تنها شخصیتی بود که وقتی پروفسور هانری کربن از سوییس به ایران آمد، توانست با تبیین بی نظیر دین اسلام آن شخصیت بزرگ غربی را خاضع کند.
وی همچنین به 28 آبان سالروز درگذشت آیت الله مرعشی نجفی اشاره و اظهار کرد: ایشان هم خدمات زیادی به دین اسلام کرد و کتابخانه ای که از خود به یادگار گذاشت اکنون بعد از کتابخانه امام رضا (ع)، دومین کتابخانه بزرگ قم است.

*دوری جوانان از کتاب، از گرفتاری های ماست
امام جمعه کرمانشاه در باره هفته کتاب هم که از روز 24 آبان آغاز می شود، گفت: متاسفانه جوان های ما سر و کار اندکی با کتاب دارند و این یکی از گرفتاری های کنونی ماست.
وی افزود: اعتیاد نوجوانان و جوانان به تلفن همراه و تبلت از دغدغه های خانواده هاست که باید والدین و همه مسئولان دولتی دست به دست هم بدهند و اقدام موثری برای رشد کتابخوانی انجام دهند.
پیش از خطبه های نماز جمعه هم اعلام شد که مراسم سالگرد علامه آیت الله نجومی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حوزه هنری و بیت آیت الله نجومی روز دوشنبه 25 آبان از ساعت 15:30 تا 17 در مسجد نواب برگزار می شود.
آیت الله سید مرتضی نجومی عالم و هنرمند کرمانشاهی از برترین های هنر خوشنویسی جهان و مفسر بزرگ قرآن کریم بود که 25 آبان 1388 در سن 81 سالگی درگذشت.
وی عضو پیوسته فرهنگستان هنر و چهره ماندگار هنر کشور بود.
ارسال نظرات