امام جمعه مشگین‌شهر:

مذاکره با آمریکا به صلاح ایران نیست

آمریکا به دنبال سلطه کامل بر منطقه است اما ایران به دنبال مبارزه با سلطه گری امریکا در منطقه است.
کد خبر: ۸۵۹۳۳۵۹
|
۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، حجت الاسلام رضا باوقار، امام جمعه مشگین شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ممنوعیت مذاکرات غیر هسته ای با دشمن گفت: در این راستا دو دیدگاه اساسی وجود دارد به طوری که در دیدگاه اول که اصولاً مربوط به دیدگاه رهبر و جریانات ارزشی و انقلابی و افرادی که گفتمان رهبری مورد تایید آنهاست مذاکره با آمریکا را به غیر از مسائل هسته‌ای ممنوع دانسته اند اما در دیدگاه دوم که مربوط به جریانات سیاسی است چشم به دشمن دوخته و عزت خود را از آمریکا دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: افرادی که عزت خود را در ارتباط با آمریکا می‌دانند معتقد هستند که در کنار مسائل هسته ای می‌بایست به داد و ستد با آمریکا نیز پرداخته شود.

امام جمعه مشگین‌شهر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران کانون مبارزه با استکبار جهانی است و حزب الله لبنان وانصارالله محور مقاومت است لذا دیدگاه دوم که مربوط به داد و ستد با امریکاست از زیربنا غلط بوده است.

وی با مقایسه دیدگاه آمریکا و جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه ای گفت: آمریکا به دنبال سلطه کامل بر منطقه است اما ایران به دنبال مبارزه با سلطه گری امریکا در منطقه است، آمریکا به دنبال تامین رژیم صهیونیستی است اما ایران به دنبال حمایت از مردم مظلوم فلسطین است، آمریکا به دنبال خاموشی جریان بیداری اسلامی است اما ایران به دنبال حمایت از بیداری اسلامی است، آمریکا به دنبال نابودی قدس و کشورهای حامی مقاومت است اما ایران به دنبال حمایت و تقویت محور مقاومت در منطقه است لذا حق و باطل در مقابل یکدیگر قرار گرفته اند بنابراین مذاکره با چنین کشوری اصلاً به صلاح کشور نیست.

حجت الاسلام باوقار در بخشی از خطبه های نماز جمعه با اشاره به برنامه فتیله گفت: کج سلیقه گی و بد سلیقه گی برنامه فتیله قابل دفاع نیست و مسئولان کشور نیز خواستار برخورد با مصوبان این برنامه هستند تا بار دیگر شاهد اهانت به اقوام دیگر نباشیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران متعلق به قوم خاصی نیست چرا که تمام اقوام در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش مهمی داشته اند و هیچ یک اقوام نمی‌تواند ادعای برتری بر دیگری داشته باشد و تمام قوم ها در مقابل یکدیگر مساوی هستند لذا این اقدام صدا و سیما به شدت محکوم می‌شود.

وی تصریح کرد: تهیه کنندگان چنین برنامه هایی باید در نظر داشته باشند که اهانت به یک قوم در واقع اهانت به کل ملت ایران است چرا که ملت ایران یکپارچه و در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

ارسال نظرات