همایش اقتصاد مقاومتی در سالن بصیرت سپاه ناحیه ابهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۹۳۴۳۵
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، همایش اقتصاد مقاومتی با حضور سرهنگ فروزنده فرمانده سپاه ناحیه ابهر، جلیلی معاون فرمانداری ابهر، مدیران اداره جهادکشاورزی و اعضای شورای اسلامی شهر ابهر در سالن بصیرت سپاه ناحیه ابهر برگزار شد.

در ابتدای این همایش سرهنگ فروزنده فرمانده سپاه ناحیه ابهر ضمن عرض خوش آمد گویی به مهمانان همایش اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی در یک نگاه یعنی فرهنگ مصرف تولیدات داخلی را رونق ببخشیم و تفکر و روحیه بسیجی را در جامعه تقویت کنیم،چرا که تفکر اینکه آمریکایی ها از ما ایرانیان بهتر خواهند شد بیهوده است و ما باید به تولیدات داخلی خودمان فکر کنیم.

در ادامه این همایش رئیس دانشگاه آزاداسلامی ابهر ضمن تقدیر از دست اندرکاران همایش اقتصاد مقاومتی در ابهربا اشاره به دو موضوع اقتصاد مقاومتی و علمی کردن صنعت کشاورزی گفت: بحث اقتصاد مقاومتی لزوما معنای منفی ندارد، وقتی بحث اقتصاد مقاومتی مطرح میشود معمولا فکر ها به سمت اقتصاد ریاضتی میرود که این درست نیست، به عنوان مثال کشور یونان که یک کشور اروپایی است اقتصاد ریاضتی دارد و علت آن هم داشتن بدهی به سایر کشور های جهان است که ور شکسته شده است.

دکتر جلیلی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی افزود: اقتصاد مقاومتی را باید به زبان دانشگاهی در جامع مطرح و به عنوان یک تئوری مدرن و پیشرفته برای بشریت در حوزه اقتصاد مطرح کنیم .

وی درادامه خاطر نشان کرد: موضوع علمی کردن صنعت کشاورزی هم نیازمند زیر ساخت است که آن هم نیازمند سواد مالی می باشد و برای اینکه کشور توسعه پیدا کند که یکی از اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران راه اندازی نهضت سواد آموزی بود امروزه نیز برای تحقق بحث اقتصاد مقاومتی نیازمند داشتن سواد مالی است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد ابهردر ادامه با اشاره به سیاست گذاری در حوزه آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش ما باید در سطح دبیرستان به دانش آموزان سواد مالی یاد بدهد چرا که در علم ریاضی دو ضرب در دو میشود چهار اما در سواد مالی دو هزار تومان امروز با ارزش پولی سال بعد به دلیل تورم و مسائل اقتصادی زیاد خواهد بود لذا ما باید در درجه اول اقتصاد مقاومتی خانوداه خودمان را بالا ببریم.

وی در جمع بندی سخنان خود در حوزه اقتصاد مقاومتی بالا بردن سواد مالی و اقتصادی در سطح خانواده و جامعه به عنوان یک از زیر ساخت های اصلی و در حوزه علمی کردن صنعت کشاورزی برای شروع کار مراجعه به متخصصین مربوطه را لازم وضروری دانست .

در پایان این همایش پروزه جدید علمی کردن صنعت کشاورزی توسط کانون بسیج مهندسین افتتاح گردید.

ارسال نظرات