سخنگوی کمیسیون بهداشت با اشاره به وظیفه قانونی مجلس در تدوین قوانین و اختصاص اعتبارات لازم برای حل مشکلات، از اعلام آمادگی کمیسیون بهداشت برای بررسی موضوع ولادت نوزادان معتاد خبر داد و از مسئولان خواست تا گزارشات خود را به نمایندگان مردم ارائه دهند.
کد خبر: ۸۵۹۳۴۴۳
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد حسین قربانی  در واکنش به اعلام خبر تولد روزانه 2 نوزاد معتاد در بیمارستان‌های تهران و عکس‌العمل کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی پیرامون این واقعه اظهار داشت: در حال حاضر مجلس شورای اسلامی در حال بررسی و تدوین دو موضوع مهم بودجه سال 95 و همچنین برنامه ششم است که از جمله اسناد بالا دستی به شمار می‌رود لذا با توجه به اهمیت این موضوع از مسئولان وزارت بهداشت، شورای شهر پایتخت، سازمان بهزیستی و سایر دستگاه‌های مسئول این انتظار می‌رود که گزارشات خود را در این زمینه به نمایندگان مجلس ارائه دهند تا برای حل موضوع، برنامه‌های لازم در بودجه سال آتی و برنامه ششم گنجانده شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه افزود: مجلس شورای اسلامی در دو حیطه وضع قوانین جدید و اصلاح قوانین فعلی و همچنین اختصاص اعتبارات لازم این آمادگی را دارد تا به موضوع ورود پیدا کرده و برای حل و فصل آن گام بردارد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: من به عنوان سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس نیز آمادگی این کمیسیون برای پیگیری ولادت نوزادان معتاد در کشور را اعلام می‌کنم و مجلس شورای اسلامی قطعاً آمادگی کامل برای همکاری به منظور بررسی موضوع و تلاش برای حل این مساله را دارد.

وی در پایان از فاطمه دانشور عضو شورای اسلامی شهر تهران، مسئولان شهری و سایر دستگاه‌های مرتبط با ولادت نوزادان معتاد خواست تا هرگونه گزارش خود را به کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارائه دهند.

ارسال نظرات