عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید سرمایه‌گذارانی مورد حمایت واقع شوند که موجب ترقی و افزایش صادرات در کشور گردند.
کد خبر: ۸۵۹۳۴۵۵
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
به گزارش بسیج، غلامرضا کاتب عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت‌های سرمایه‌گذاری در کشور بر اساس چند نکته اساسی است که کشورمان از تمامی کشورها و شرکت‌ها در بخش سرمایه‌گذاری به طور تضامنی استقبال می‌کند ولی از کشورهایی که در موقع بحران همراه کشور و ملت بوده‌اند در اولویت قرار دارند.
 
وی افزود: همچنين تکنولوژی‌های مربوط به سرمایه‌گذاری را نیز با خود وارد کشور نمایند که بخش‌هایی هوایی و صنایع و معادن از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند چون در این صنایع با افزایش بهره‌وری موجب رونق اقتصادی هم می‌گردد.
 
همچنین ناصر عاشوری قلعه‌رودخانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اثر مستقیم برجام بر سرمایه‌گذاران خارجی است به طوری که اعتماد عمومی بین‌المللی را تقویت و از لحاظ حقوقی شرایط ایده‌آل برای سرمایه‌گذاران ایجاد گردیده است و با توجه به سرمایه‌گذاری خارجی کشور، آماده تضامن لازم برای سرمایه‌گذاران از طریق بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی است.

وي تصريح كرد: در بحث مدیریت و اقتصادی در کشور پس از برنامه برجام و اجرایی شدن و آمدن منابع ملی به کشور طوری برنامه‌ریزی شود که زنجیره تولید افزایش یابد که در این زنجیره تجارت خارجی و واردات ارزی نیز وجود دارد که این مباحث باید مورد توجه دولت قرار گیرد که پس از آزادسازی مبالغ بلوکه شده و ورود به کشور در بخش خدمات، کشاورزی، صنعت سرمایه‌گذاری گردد.
ارسال نظرات