نیازی به واردات برنج نداریم

دبیر انجمن برنج کشور گفت: بر اساس دیدگاه انجمن برنج کشور با وجود واردات برنج در سال‌های 92 و 93 نیازی به واردات نخواهیم داشت.
کد خبر: ۸۵۹۳۴۵۹
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
به گزارش بسیج، جمیل علیزاده شایق دبیر انجمن برنج کشور در خصوص واردات برنج اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت تولید برنج در سال‌جاری از آنچه که پیش‌بینی شده بود بهتر بوده لذا وزارت جهاد کشاورزی تاکنون برای واردات برنج صادر نکرده است.

وی با اشاره به دیدگاه انجمن برنج کشور در خصوص واردات گفت: طبق آمار رسمی در سال‌های 92 و 93، سه میلیون تن برنج به کشور وارد شده و علاوه بر این موضوع هر ساله تا حدودی برنج به صورت قاچاق هم به کشور وارد می‌شود و می‌توان گفت که اگر این برنج‌ها معدوم نشده باشند نیازی به واردات برنج در سال‌جاری نخواهیم داشت اما اگر بخشی از این برنج‌های وارداتی از بین رفته باشند و یا برنج‌های قاچاق را جزء آمار برنج‌های وارداتی حساب نکنیم نیاز به واردات جزئی خواهیم داشت که همواره میزان آن را باید وزارت جهاد اعلام کند.

علیزاده شایق در ادامه گفت: وزارت جهاد کشاورزی با توجه به وضعیت تولید مناسب و نرخ‌های متعادل در بازار تاکنون مجوز صادرات را صادر نکرده است.

دبیر انجمن برنج کشور با اشاره به قیمت برنج گفت: قیمت برنج تابع عرضه و تقاضا بوده اما در شمال کشور که قیمت‌ها از تعادل برخوردار هستند می‌توان گفت که برنج دو الکه محلی حدود 7 هزار و 500 الی 7 هزار و 600 تومان و برنج یک الکه حدود 6 هزار و 500 الی 6 هزار و 600 تومان و برنج پرمحصول نیز از 4 هزار و 500 تا الی 5 هزار تومان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار