خبرهای داغ:
دوره تربیت و تعالی ناحیه ای ویژه بسیجیان حوزه و پایگاه های مقاومت شهر و روستاهای شهرستان شیروان با محوریت امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۹۳۵۱۳
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، دوره تربیت و تعالی ناحیه ای ویژه بسیجیان حوزه و پایگاه های مقاومت شهر و روستاهای شهرستان شیروان با محوریت امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

حجت الاسلام منفردی مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه با اشاره به اهمیت فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر درجامعه گفت: کسی که نسبت به خوبی ها و بدی های جامعه بی تفاوت باشد در واقع مرده متحرک است.

منفردی در ادامه افزود: امروزه دلایل بسیاری سبب کمرنگ شدن این فریضه الهی در بین مردم و جامعه مسلمان ما شده است که یکی از این عوامل توقع نابجای آمران به معروف و ناهیان از منکر است که می خواهند با اولین تذکر پاسخ بگیرند.

وی اضافه کرد: خداوند متعال نیز در قرآن کریم یک مسئله و واجب شرعی را بارها به زبان های مختلف تذکر داده و بیان کرده است تا مردم بر اثر تکرار زیاد عمل نمایند.

منفردی گفت: نباید انتظار داشت وقتی کسی را امر به معروف می کنیم 100 درصد جواب دهد و بازخورد داشته باشد بلکه اگر احتمال چند درصد تاثیر نیز در طرف مقابل بود باید این فریضه را انجام داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه شیروان افزود: اگر می دانید طرف مقابل از شما نصیحت نمی گیرد به فرد مورد علاقه او مانند معلم،استاد،برادر و پدر شخص مراجعه و از او بخواهید امر به معروف و یا نهی از منکر کند.

حجت الاسلام منفردی با بیان اینکه برخی با این تفکر که کار از کار گذشته و امر به معروف فایده ندارد از این فریضه الهی سرباز می زنند گفت: این تفکر کاملا اشتباه است،آنقدر باید در این راستا مداومت و تکرار باشد تا در نهایت نتیجه گرفته شود.

وی ادامه داد: در کربلا نیز امام حسین علیه السلام آنقدر امر به معروف کرد تا در روز آخر «حر» توبه نمود و به سپاه امام حسین پیوست.

منفردی یاس و نا امیدی در اجرای این فریضه الهی را یکی دیگر از عوامل عدم انجام آن دانست و گفت: نباید کسی به واسطه اینکه خودش و یا اقوامش عامل به امر به معروف نیست از این فریضه سرباز زند چراکه سخنان پیامبراکرم نیز در عمویش ابولهب کارآمد نبود ولی عرب جاهلیت را نجات داد.

حجت الاسلام منفردی در پایان با اشاره به روایات و احادیث گفت: امر به معروف و نهی از منکر نه تنها رزق و روزی انسان را قطع نمی کند بلکه مال انسان را حلال نیز می کند و این واجب فراموش شده الهی باید بدست همه مردم مومن و انقلابی و مسلمان در جامعه اسلامی ما احیا شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها