مسئول سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه امروز به عقلانیت سیاسی و انقلابی نیاز داریم گفت: برای امیدوار بودن نگاه واقع گرایانه لازم است.
کد خبر: ۸۵۹۳۵۶۷
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی در اختتامیه جشنواره نشریات دانشجویی «نسل چهارم» که عصر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد گفت: این جشنواره از ابتدا تا انتها با تلاش تشکل‌های دانشجویی انجام شده است و تنها داوران آن از رسانه‌ها و مطبوعات بودند که این‌گونه برگزاری جشنواره می‌تواند یک مدل خوب از همکاری تشکل‌های دانشجویی باشد.

وی ضمن قدردانی از کسانی که در برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی تلاش کردند گفت: امیدواریم جشنواره‌های بعدی شکوفاتر و بهتر برگزار شود و ان‌شالله سال‌های آتی با حمایت و پشتیبانی ما شاهد جشنواره‌های پر رونق‌تری باشیم.

گودرزی تصریح کرد: اولویت کار ما در فضای دانشگاه‌ها و فضای امروز کشور حاکم کردن فضای نشاط در دانشگاه‌ها است و دانشگاه‌های باید به معنای واقعی محل بحث و گفت‌وگو باشند و همه بتوانند حرف‌هایشان را بزنند و تریبون‌های متعددی در دانشگاه وجود داشته باشد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی تأکید کرد: باید به مقوله آزاد اندیشی و فضای آزاد اندیشی به صورت جدی نگاه شود متاسفانه چند سالی است که به فضای نقد به صورتی جدی پرداخته نمی‌شود،‌ ما باید سعه صدر بیشتری داشته باشیم و حرف‌ها را بشنویم. البته نباید به مقدسات و ارزش‌ها توهین شود.

گودرزی در ادامه با اشاره به انحصار نشریات دانشجویی گفت: باید تعداد نشریات دانشجویی بیشتر شود و در این حوزه فعال‌تر شویم و ان‌شاالله سال‌های بعد شاهد نشریات دانشجویی با کیفیتی بالاتری هم باشیم.

وی اظهار داشت: کسانی که در فضای جنبش دانشجویی کار می‌کنند باید عقلانیت و امیدبخشی را دنبال کنند. امروز به عقلانیت سیاسی و انقلابی نیاز داریم و امید نیاز داریم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: امید نقطه مهمی است اگر به آینده امیدوار نباشیم نمی‌توانیم اثرگذار باشیم و اثرگذاری با ناامیدی انجام نمی‌شود برای امیدوار بودن هم نگاه واقع گرایانه لازم است.

گودرزی در خاتمه اظهار داشت: جنبش دانشجویی باید تحولات منطقه و جهان را درست رصد کند و اگر واقعیت این مسائل را ببینیم بهتر می‌توانیم حرکت کنیم.

ارسال نظرات