فرماندار پارس آباد مغان ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی را به منظور بهره برداری مناسب از زمین های دشت فتحعلی ضروری عنوان کرد.
کد خبر: ۸۵۹۳۶۰۱
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز،مهدی احمدی، فرماندار پارس آباد، در جلسه کمیته پالایش و نظام بهره برداری شهرستان پارس آباد گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در کنار تشکیل تعاونی های تولیدی در قشلاق های حوزه پروژه دشت فتحعلی باید با مطالعه کارشناسی و برنامه ریزی دقیق و فنی اجرایی شود.
وی افزود: نصب و راه اندازی سیستم های نوین آبیاری در صرفه جویی آب، جلوگیری از زهدار شدن زمین های کشاورزی و بیشتر شدن بهره وری تولید محصولات کشاورزی دارد اما این اقدام ها کفایت نمی کند.
فرماندار پارس آباد بیان کرد: ظرفیت بالای دامداری و زمین های مرغوب برای کشت انواع محصولات کشاورزی در دشت فتحعلی نیازمند توجهی ویژه است تا در نهایت بتوانیم از آن برای رونق بیشتر اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده بالا استفاده کنیم.
او تشریح کرد: پروژه دشت فتحعلی در زمینی به مساحت بیش از سه هزار و 600 هکتار با اعتبار 550 میلیارد ریال آغاز شد و برای تکمیل آن به 420 میلیارد ریال دیگر نیاز است.
احمدی ابراز امیدواری کرد پایان یافتن این طرح بزرگ، اشتغالی پایدار و بهبود وضعیت معیشتی بهره برداران به خصوص عشایر پارس آباد مغان را به دنبال داشته باشد.

ارسال نظرات