خبرهای داغ:

تجربه و بستر بسیج در برگزاری اردوی کویر نوردی بهترین پشتوانه است

مسئول علمی خواهران دانشگاه بیرجند: تشکل بسیج دانشجویی در دانشگاه ها باتوجه به سابقه و تجربه کافی بهترین پشتوانه برگزاری اردوی کویر نوردی است.
کد خبر: ۸۵۹۳۶۴۴
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

عطیه سادات عبدی مسئول خواهران اردوی کویر نوردی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی اظهار کرد: ظهر پنج شنبه 21 آبان ماه در قالب یک گروه کویر نوردی از دانشگاه بیرجند به منطقه کویری سه قلعه سرایان که پنجمین نقطه تاریک دنیا و اولین نقطه تاریک خاورمیانه است؛ عزیمت کردیم.

وی با بیان اینکه در این اردو 63 نفر خواهر دانشجو و 15 نفر برادر از بسیج دانشجویی حضور داشتند افزود: این اردو با همکاری بسیج دانشجویی، کانون هلال احمر، معاونت فرهنگی دانشگاه و نیروی انتظامی برگزار شد.

مسئول علمی خواهران دانشگاه بیرجند عنوان کرد: این برنامه کاملا علمی و آموزشی و در کنار کسب علم و معرفت همراه با تفریح بود.

وی ادامه داد: ساعت 5 عصر رسیدیم، چادر را بر پا کردیم و نماز مغرب و عشا به جماعت خواندیم و بعد از نماز رصد ستاره ها شروع شد.

عبدی یادآور شد: به سه گروه به نام های شهاب، ستاره و فیروزه تقسیم بندی شدیم که به صورت چرخشی برنامه ها را دنبال کردیم زیرا به هنگام غروب رصد آسمان بسیار زیبا است.

وی اظهار داشت: آقای یوسفی استاد علم نجوم و ستاره شناسی به همراه خانواده با ما در این اردو حضور داشتند و دانشجویان المپیادی فیریک و نجوم از دانشگاه بیرجند به سایر دانشجویان آموزش می دادند.

مسئول علمی خواهران دانشگاه بیرجند اضافه کرد: نقش برادران در این اردو، امنیت و آشپزی بود و آقای عباسی از بسیج دانشجویی مسئول برادران بود.

وی عنوان کرد: بعد از اتمام برنامه ها، شام توزیع شد و عده ای که هنوز علاقه مند بودند با تلسکوپ کار کردند.

عبدی گفت: صبح جمعه بعد از صرف صبحانه کویرنوردی شروع شد و دانشجویان که در قالب تشکل بسیج به این اردو آمده بودند؛ به خوبی حجاب و شئونات اسلامی را رعایت می کردند و تنها در مورد محدودی بود که من تذکراتی دادم.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر رفت و آمد نیز کسی آهنگ از گوشی همراه خود روشن نکرد چون به دانشجویان اعلام شده بود که ماه محرم است و برنامه فرهنگی خوبی در ضمن این اردو برای دانشجویان فراهم شد.

مسئول خواهران اردو افزود: وسایلی چون رایانه، فلش و پروژکتور برای نمایش یک سری کلیپ و دعای کمیل فراهم شده بود اما متاسفانه به دلیل خراب بودن موتور برق نتوانستیم از این امکانات استفاده کنیم.

وی یادآور شد: من به دلیل علاقه به کویر در اردوی قبلی کویر نوردی که جهاد دانشگاهی برگزار کرد نیز حضور داشتم آن برنامه صرفا تفریحی برگزار شد و اصلا جنبه علمی نداشت.

عبدی تاکید کرد: خواسته دانشجویان بخصوص خواهران از تشکل های دانشجویی این است که در استان یا اطراف آن برای دانشجویان امکان چنین اردوهایی سالم و علمی را فراهم کنند.

مسئول علمی خواهران دانشگاه بیرجند با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسئولین دانشگاه ها در خصوص خطرات و آسیب های برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی خاطرنشان کرد: تشکل بسیج دانشجویی در دانشگاه ها با توجه به اینکه سابقه و تجربه کافی برای اعزام به اردوها با موفقیت را دارد بهترین پشتوانه است که این اردوها باید با نظارت ارگان های رسمی برگزار شود.

وی عنوان کرد: آسمان یک آزمایشگاه همیشه در دسترس است که علم نجوم و کهکشان شناسی نیاز به کنکاش در آسمان و توجه به جاذبه های خلقت دارد که این خود به انسان آرامش می دهد و سبب نزدیکی انسان به خداوند می شود.

عبدی اظهار کرد: این رویکرد علمی جذاب تر است و بازخورد خوبی از تشکلی مانند بسیج دارد چراکه در بستر بسیج می شود کارهایی چنین ارزشی انجام داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار