خبرهای داغ:
مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين:

حفظ محيط زيست شهري از رويکردهاي جدي شهرداري قزوين است

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: رويکرد جدي شهرداري قزوين حفظ محيط زيست شهري است و در اين راستا شهرداري آماده همکاري در اجراي طرح‌هاي سودمند محيط زيستي در حوزه مديريت شهري است.
کد خبر: ۸۵۹۳۶۵۳
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سعيد وزيري نژاد در مراسم تجليل از تشکل‌هاي مردمي زيست‌محيطي فعال در طرح «پيام‌آوران پاکي» که  با حضور جمعي از مديران شهرداري، اعضاي شوراي شهر قزوين و شوراي هيئت هاي مذهبي در سالن قائم شهرداري منطقه دو برگزار شد، افزود: علي رغم تمامي زحمات مجموعه مديريت شهري به ويژه سازمان پسماند، نريختن زباله در معابر عمومي هنوز به يک فرهنگ عمومي تبديل نشده است.

وي از تشکل هاي مردمي در حوزه محيط زيست و مسائل شهري خواست تا با ارائه طرح ها و ايده‌هاي کاربردي مجموعه مديريت شهري را در تدوين يک افق 10 ساله براي کم کردن مطلوب اين آسيب اجتماعي  ياري کنند،

فرهنگ نريختن زباله بر روي زمين  نيازمند آموزش از دوران کودکي است

وزيري نژاد  اظهار کرد: توليد زباله کمتر و فرهنگ نريختن زباله بر روي زمين  از جمله دغدغه شهرداري هاي کشور در طول ساليان گذشته بوده است که رفع اين آسيب اجتماعي نيازمند آموزش و فرهنگ سازي از دوران کودکي در سطح مدارس و همکاري دستگاه هاي اجرايي با مجموعه مديريت شهري است.

وي افزود: سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين حدود پنج سال  است  به حوزه آموزش در مقاطع پيش دبستاني و ابتدايي ورود کرده است و با توزيع کتاب داستان و اجراي نمايش‌هاي هنري، ساخت و پخش انيميشن از سيماي استان، آموزش هاي چهره به چهره از طريق منبر و تربيون هاي مختلف  اقدام به فرهنگ سازي کرده است، ولي هنوز با وضعيت مطلوب فاصله داريم.

اين مسئول به تشريح اقدامات شهرداري قزوين در حوزه پاکسازي شهر در ايام محرم پرداخت و گفت: سازمان پسماند طبق سنت هر ساله اقدام به سطل گذاري  و فعال کردن اکيپ هاي خود در مسيرهاي عزاداري کرد. 

وزيري نژاد بهره‌گيري از ظرفيت بالاي همياران محرم، نصب بنر و بيلبرد در نقاط مختلف شهر، برپايي نمايشگاه عکس محرم در شهر، چاپ مطالب آموزشي در نشريات مکتوب به ويژه هفته نامه پيام شهر با محوريت آشنايي شهروندان با موضوع آلودگي شهري و نظافت در ايام سوگواري را از جمله اقدامات فرهنگي شهرداري در اين ايام برشمرد.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين اظهار کرد: راه اندازي پاتوق شهروندي در تلگرام، با عضويت اعضاي تشکل هاي مردمي زيست محيطي و دستگاه هاي اجرايي براي تبادل نظر و به اشتراک گذاشتن برنامه ها، طرح ها و ايده ها توسط اين سازمان از ديگر اقدامات فرهنگي شهرداري در ايام محرم بود که موجب شد تا حرکتي فراگير در بحث نظافت شهر و رعايت آن در محرم شکل بگيرد.

پيام آوران پاکي بدون هيچ چشم داشتي در ايام محرم مديريت شهري را ياري کردند

وزيري نژاد با قدرداني از حضور تاثير گذار تشکل هاي مردمي زيست محيطي در پاکسازي شهر و ترويج فرهنگ نريختن زباله در معابر عمومي، گفت: پيام آوران پاکي بدون هيچ چشم داشتي در ايام محرم مديريت شهري را ياري کردند، اميدواريم با تدوام اين همکاري  بتوانيم برنامه ريزي هاي هدفمندي را در اين حوزه انجام دهيم.

وي با بيان اين مطلب که مسئولان اجرايي بايد بستر رفع دغه غه هاي زيست محيطي را  ايجاد کنند، افزود: براي داشتن شهري زيبا و ايده آل بايد هزينه هاي شهر به جاي جمع آوري زباله صرف توسعه کتابخانه ها، بوستان ها و مجموعه هاي فرهنگي و ورزشي شود.

رعايت نظافت شهري دغه دغه مشترک مجموعه مديريت شهري و تشکل هاي زيست محيطي

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين اظهار کرد: بايد نريختن زباله را به يک فرهنگ تبديل کنيم که اين نيازمند تلاش بسيار از سوي مسئولين و همکاري بسيار از سوي مردم است.

وزيري نژاد در پايان خاطرنشان کرد: رفع آسيب اجتماعي نريختن زباله  و رعايت نظافت شهري دغه غه مشترک مجموعه مديريت شهري و تشکل هاي زيست محيطي  است که به طور قطع با تعامل سازنده و همدلي و همکاري مي توان اين معضل را رفع کرد، اميد است، روزي قزوين تبديل به الگويي براي ساير شهرهاي کشور در زمينه رعايت نظافت شهري و حفاظت از محيط زيست  شود.

در پايان مراسم از تشکل زيست محيطي فعال در طرح پيام آوران پاکي که در ايام محرم برگزار شد، تجليل شد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار