درهشتمین همایش سراسری مدیران سازمان بسیج رسانه کشور:

سردار نجات در مشهد: رسانه‌ها چهره غیر بزک کرده آمریکا را به مردم نشان دهند/ شرطی‌کردن مردم نسبت به مسائل اقتصادی از عوامل نفوذ است

معاون فرهنگی سپاه با بیان اینکه رسانه‌ها چهره غیر بزک کرده آمریکا را به مردم نشان دهند، گفت: شرطی‌کردن مردم نسبت به مسائل اقتصادی از عوامل نفوذ است.
کد خبر: ۸۵۹۳۸۴۷
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰

به گزارش روابط عمومی بسیج رسانه استان کرمانشاه؛ سردار محمدحسین نجات در هشتمین همایش مسئولان بسیج رسانه کشور که در هتل نخل مشهد برگزار شد، اظهار داشت: رسانه امروز یک نقش کلیدی در معادلات گوناگون دارد، شاید زمانی تنها رسانه ما روزنامه‌ها بود، باید گفت زمانی که رادیو و تلویزیون شروع به کار کرد یک تحول در رسانه‌ها ایجاد شد


وی افزود: نرم‌افزارهایی که به عنوان تلفن همراه کاربرد پیدا کرده، فضای ارتباطی را تغییر داده است.


سردار نجات بیان کرد: نقش اثرگذاری رسانه‌ها به عنوان یک قدرت تغییر کرده است، به طوری که امروز رسانه به عنوان ابزار قدرت و نفوذ بر افکار عمومی تبدیل شده است، لذا یکی از قدرت‌هایی که راجع به آن بحث می‌شود قدرت رسانه است، کسانی که بیشترین زیرساخت‌های فضای مجازی دارند قدرتمندتر هستند.


وی خاطر نشان کرد: در قضیه فتنه 88 بخش عمده جریاناتی که ایجاد شد در شبکه‌های مجازی شروع آن شکل گرفته بود، همچنین باید گفت هم‌اکنون که عده‌ای به گروهک داعش می‌پیوندند به دلیل قدرت فضای مجازی است، لذا بسیاری از انقلاب‌ها در فضای مجازی رخ می‌دهد.


سردار نجات تصریح کرد: رویکرد مثبت فضای مجازی این است که می‌تواند صدای انقلاب اسلامی را به آن طرف دنیا برساند، به عنوان مثال راه‌اندازی کمپین حمایت از پیامبر(ص) یکی از ثمره‌های مثبت فضای مجازی بود، حتی با این رسانه می‌توان اسلام را به گوش همه جوانان اروپایی رساند و موج مطالبه‌گری ارزش‌های اسلامی را به راه انداخت.


معاون فرهنگی سپاه عنوان کرد:  شما با وجود رسانه‌ها می‌توانید هم منشأ یک قدرت بسیار بزرگ برای نظام شوید و هم مانع دشمنان نظام باشید.


وی با اشاره به اینکه هنگامی که نام نفوذ به میان می‌آید در ذهن افراد یک نفر به عنوان جاسوس یا حضور محرمانه مطرح می‌شود، گفت: با نگاهی که در لغتنامه‌ها داشتم متوجه شدم تعابیر زیادی دارد، شاید اطلاعاتی مانند ضریب نفوذ اینترنت و ماهواره را شنیده باشید، لذا معنای حقیقی نفوذ آن است که اثرگذاری در طرف مقابل بدون اعمال زور صورت بگیرد.


نجات با اشاره به اینکه رهبری فرمودند یکی از راه‌های نفوذ ایجاد خلل در رفتار است، یادآور شد: یعنی به ما بگویند رفتار انقلابی مورد پسند نیست، لذا آمریکا می‌خواهد در برطرف شدن مشکلات کشورمان از او تبعیت کرده و تغییر در رفتارمان ایجاد کنیم.

معاون فرهنگی سپاه اضافه کرد: اوج عقب ماندگی ایران در دوران قاجار و پهلوی رخ داد، لذا در دوران دفاع مقدس نخستین اقدام ما ساخت موشک بود به نحوی که می‌توانیم امروز نیاز خود را در تجهیزات نظامی برطرف کنیم


وی با بیان اینکه اوج قدرت ما در قطع ارتباط با آمریکا بود، اظهار داشت: سال 82 که فعالیت‌های هسته‌ای را فریز کردیم، خواهش می‌کردیم که یک سانتریفیوژ داشته باشیم ولی نگذاشتند اما ظرف این 10 سال غنی‌سازی را به 20 درصد رساندیم.


نجات ادامه داد: وقتی دستگاه‌های کشور تحت تأثیر دشمن قرار گرفت، آن زمان است که تمام تصمیم‌گیری‌ها به میل آنها صورت می‌گیرد، با این دید  برخی می‌خواهند تغییر نگرش در بین مردم ایجاد کنند، اما اگر بخواهیم صحبت‌های رهبری را خلاصه کنیم نفوذ دو فلش اصلی دارد نخست تغییر باور مردم است، بدان معنا که به تعبیر دشمن روی اصول پافشاری نکنیم همچنین رهبری فرمودند غربی‌ها می‌گویند شما باید از سیاست‌های انقلابی خود دست بردارید در حالی که ایشان فرمودند این سیاست‌ها سبب پیروزی انقلاب ما شد.


نجات با اشاره به اینکه نکته دوم اثرگذاری روی دستگاه محاسباتی کشور است، خاطرنشان کرد: این اثرگذاری می‌تواند بر مراکزی باشد که تصمیم‌سازی می‌کند و حتی کارشناس یا مشاور یک وزارتخانه می‌تواند جزو این قشر باشد


معاون فرهنگی سپاه تأکید کرد: بیش از 45 درصد قطعات ایران خودرو از چین وارد می‌شود در حالی که بسیاری از دوستان ما قطعه‌ساز بودند و این سؤال مطرح می‌شود یعنی ما نمی‌توانیم؟ در حالی که امام راحل شعار ما می‌توانیم را وارد کردند حتی در بحث حاشیه‌نشینی 11 میلیون نفر حاشیه‌نشین در کشور داریم.


وی با تأکید بر اینکه تغییر محاسباتی در دیدگاه مسئولان اینگونه است، تصریح کرد: غرب یک فرمول جدید و یک دکترین جدیدی نسبت به ایران در رأس برنامه قرار داده‌ است، نخست عبرت آنها این بود که تهدید نظامی و تحریم اثر ندارد حتی آنها می‌دانند تهدید نظامی ایران مساوی با ناامنی اسرائیل است.


وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها احساس می‌کنند این جریانی که بر سر کار آمده است در روابط با آنها بهتر عمل می‌کند، گفت: با این فرمول می‌خواهند ایران به عنوان یک بازیگر فعال مقابل آمریکا به یک بازیگر همراه با آمریکا تبدیل شود.


نجات تبیین کرد: رهبری می‌فرمایند ما فقط در بحث هسته‌ای با آمریکا مذاکره کردیم و در بحث‌های دیگری صحبتی نداریم بر این اساس فریاد ما در منطقه حمایت از مستضعفین است و اگر کسی بیاید این گفتمان را تبدیل به گفتمان خاورمیانه بدون سلاح هسته‌ای کند یک تغییر گفتمانی است که می‌خواهد ما را با آمریکا همراه کند.


وی با تاکید بر اینکه شرطی‌کردن مردم نسبت به مسائل اقتصادی از مسائل دیگر نفوذ است، یاد آور شد: عده‌ای می‌گویند بحث تحریم‌ها 30 درصد در اقتصاد کشور اثر دارد به عنوان مثال وزیر اقتصاد می‌گوید اگر همه تحریم‌ها برداشته شود 15 تا 20 سال زمان داریم که مشکلات اقتصادی حل شود لذا باید گفت چرخه تولید کشور مشکل دارد.


معاون فرهنگی سپاه با بیان اینکه در اینجا به عنوان رسانه باید چهره واقعی و غیر بزک‌کرده آمریکا را به مردم نشان بدهیم، اظهار کرد: آن چهره می‌تواند آمریکای زمان قبل و کنونی باشد با این رویه همه جنگ‌های آمریکایی‌ها در این 10 سال قبل علیه مسلمانان بوده است.


وی در پایان در ارتباط با فاجعه منا که منجر به جان باختن هزاران نفر از زائران خانه خدا شد، تشریح کرد: حکومت‌‌های مرتجع حاضر نشدند در این باره سخنی بگویند به نحوی که رسانه‌های آنان در خفقان به سر می‌بردند، در این راستا این همت رسانه را طلب می‌کند، مهم‌ترین کاری که باید بسیج رسانه انجام دهد، این است افرادی که فعال در رسانه هستند نسبت به واقعیات توجیه شوند.

ارسال نظرات