خبرهای داغ:
خبرگزاري بسيج: سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی گفت: این استان در تعداد مراجعان به کتابخانه های عمومی رتبه نخست کشوری را از آن خود كرده است.
کد خبر: ۸۵۹۳۹۰۲
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴


به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، منوچهر جعفری افزود: آذربایجان شرقی در بحث تعداد کتاب نيز در رده ششم كشور جاي دارد.

وی با بیان اینکه سرانه کتاب خوانی به ازای هر نفر جمعیت استان، شش دهم جلد کتاب و سرانه دسترسی به کتابخانه های عمومی نیز نه دهم است، گفت: برای هر یک صد نفر جمعیت استان، 60 جلد کتاب و برای هر25 هزار نفر یک باب کتابخانه عمومی در استان وجود دارد.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اینکه بیشترین موضوعات امانت داده شده مربوط به موضوع ادبیات و کودک است، اظهار داشت: 137 باب کتابخانه عمومی در استان داریم که از این تعداد 105 باب به صورت نهادی، 31 باب مشارکتی و يك باب نیز به صورت مستقل اداره می شوند.
جعفری ادامه داد: اولویت نخست برای تاسیس کتابخانه های عمومی، مناطق محروم و شهرهای تازه تاسیس شده است که دراین راستا در هفته کتابخوانی، فاز نخست توسعه کتابخانه تربیت تبریز و کتابخانه عمومی سراب به بهره برداری خواهند رسید.
وی در بخش ديگري از صحبت هاي خود، عضوگیری رایگان در همه کتابخانه های عمومی استان در 24 آبان، دیدار مدیر و مسئولان کتابخانه های عمومی با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری آئين تکریم و تجلیل از کتابداران نمونه استان، نشست های کتابخوانی و نقد کتاب، برگزاری جشن نذر کتاب در استان، بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها عمومی و برگزاری سومین مجمع عمومی و کارگاه هوشمندسازی نقش کتابخانه ها در اقتصاد را از جمله برنامه های هفته کتاب در استان برشمرد.

ارسال نظرات