خبرگزاري بسيج: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از ساخت بزرگترین کشتارگاه طیور شمالغرب کشور در سراب خبرداد.
کد خبر: ۸۵۹۳۹۰۳
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، امیر حسین بهداد با بیان اینکه براي ساخت این کشتارگاه حدود 50 میلیارد ریال صرف شده، افزود: کشتارگاه طيور سراب با ظرفیت کشتار چهار هزار قطعه در ساعت، 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وي با اشاره به اينكه با راه اندازی این کشتارگاه برای 80 نفر فرصت شغلی فراهم مي شود، اظهار اميدواري كرد: در صورتی که شرایط جوی اجازه دهد این واحد در بهمن ماه سال جاری(سال94) به بهره برداری می رسد.
بهداد همچنین با توجه به راه اندازی کارخانه خوراک دام و طیور در سراب، يادآوري كرد: این واحد حدود سه ماه است که فعالیت خود را آغاز کرده و در آن، روزانه 60تن مواد خوراکی دام و طیور تولید می شود.
مدیرکل دامپزشکی آذربايجان شرقي با اشاره به ارتقاء سطح بهداشت عمومی در استان و افزایش چهار برابری کشف و ضبط مواد خام غیرمجاز دامی در سراب، افزود :در هشت ماهه نخست سال جاری، بیش از هفت و نيم تن مواد و فرآورده های دامی غیربهداشتی کشف و ضبط و با اخذ مجوزهای قانونی از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.
وي با اشاره به فرارسیدن فصل واکسیناسیون تب برفکی، خاطرنشان كرد: سال های گذشته این واکسن به صورت رایگان در اختیار دامداران قرار می گرفت، ولي امسال به علت توسعه خط تولید موسسه واکسن رازی، هر دوز از این واکسن به قیمت سه هزار تومان عرضه خواهد شد.
امیر حسین بهداد با بیان اینکه تزریق این واکسن به صورت رایگان از سوي اداره کل دامپزشکی استان انجام می گیرد، از دامداران خواست براي جلوگیری از ضررهای اقتصادی جبران ناپذیر، نسبت به واکسیناسیون به موقع دام های خود اقدام کنند.
فرماندار سراب نیز بر لزوم ایجاد قرنطینه دامی در مسیر ورودی شهرستان از طرف استان اردبیل تاکید کرد و بيان داشت: با توجه به اینکه سراب قطب دامپروری بوده و دارای میادین بزرگ دامی و مشهور است، براي جلوگیری ازحمل و نقل دام و طیور زنده و فرآورده های غیر مجاز و کنترل انتقال عوامل بیماری زا، ساخت این قرنطینه ضروری است .
داود گرشاسبی همچنین از تبدیل کشتارگاه سنتی سراب به کشتارگاه صنعتی خبر داد و تصريح كرد: براي بهسازی، ساماندهی و ساخت تاسیسات لازم در این کشتارگاه، بیش از يك میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه صرف شده است.
وی با اشاره به تعطیلی کشتارگاه سنتی شهر مهربان، از شهرداری و اداره کل دامپزشکی استان خواست تا نسبت به ساخت کشتارگاه صنعتی جدید در این شهر اقدام کنند.
نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه خدمات دامپزشکی در حوزه سلامت انسان و صنعت دام بسیار پر اهمیت است، گفت: سازمان دامپزشکی باید با استفاده از ظرفیت های موجود، در تقویت و جذب نیرو های متخصص تلاش کند.
مهناز بهمنی ،با بیان اینکه سراب از نظر جمعیت دامی، رتبه نخست استان را داراست، خواستار ساخت صنایع پوست در این منطقه شد.



ارسال نظرات
پر بیننده ها