خبرهای داغ:
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسكو در مجلس شورای اسلامی:
خبرگزاري بسيج: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسكو در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک مسئولان شهر سهند با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: از شاخص های مهم ارتقای سلامت در جامعه، توجه بیشتر به قشر حاشیه نشین و فقیر جامعه است.
کد خبر: ۸۵۹۳۹۰۴
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، مسعود پزشکیان افزود: قشر ضعیف جامعه بیشتر در معرض آسیب و خطر بوده و لازم است تا با برنامه ریزی و احصاء اطلاعات پزشکی افراد کم درآمد و حاشیه نشین جامعه، نسبت به تحت پوشش آوردن این افراد اقدام كنيم.
وي خواستار ارائه خدمات بهداشتی به صورت عادلانه در بین افراد جامعه شد و اظهار داشت: مهمترین بحث در اجرای طرح جامعه ایمن، اولویت قرار دادن ارائه خدمات به مناطق محروم و حاشیه نشین شهرها بوده و لازم است شهرداری ها با تامین مالی این طرح، نسبت به فراهم كردن زیر ساخت های لازم برای معرفی یک شهر ایمن اقدام كرده و با هماهنگی متولیان بهداشتی، عدالت، امنیت و سلامتی افراد را به صورت متوازن برقرار كنند.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم به موقعیت مناسب شهر سهند از نظر زیر ساختی اشاره کرد و گفت: با توجه به نوپا بودن شهر سهند و توسعه روز افزون آن، می توان طرح جامعه ایمن را در این شهر پیاده و همزمان، فضای فیزیکی شهری را متناسب با شاخص های مورد نظر در شهر ایمن اجرایی کرد.
پور مهدی، بهسازی معابر و خیابان های شهری را یکی از شاخص های مورد نظر برای اجرای طرح شهر ایمن در سهند عنوان و بيان كرد: شهر سهند نیازمند حمایت لازم در زمینه های مختلف از جمله خدمات بهداشتی و درمانی است.

وي جلب مشارکت های مردمی و تشکیل نهادهای مردم نهاد براي فرهنگ سازی در این مقوله را ضروري خواند و اظهار كرد: بايد شاخص های بهداشتی را در این شهر ارتقا دهیم تا بتوانیم این شهر را براي معرفی به عنوان شهر ایمن در سطح جهانی آماده كنيم.
جعفر صادق تبریزی معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی هم در سند تدبیر و توسعه استان، اسکو و شهر سهند را بهترین گزینه برای اجرای طرح جامعه ایمن برشمرد و گفت: طرح شهر سالم یک حرکت جهانی بوده و کشور ایران نخستين کشوری است که جامعه ایمن و مروج سلامت را باهم تلفیق كرده و در شهر های مختلف ایران اجرایی می كند.
بهرام روشنی شهردار شهر جدید سهند هم از دفع اصولی و بهداشتی زباله در اين شهر خبر داد و گفت: در راستای توجه به سلامتی افراد جامعه، طرح انتقال زباله گاه شهر سهند اجرا شده و زباله گاه این شهر به خارج از محیط شهر سهند انتقال داده شد.
وی همچنین اظهار داشت: در راستای ارتقا شاخص های سلامتی ساکنان سهند برای نخستين بار در سطح استان، ایستگاه دوچرخه سواری رایگان از سوي شهرداری سهند به مرحله اجرا در آمده كه با استقبال زياد شهروندان روبرو شده است.
شهردار سهند تصريح كرد: براي تشویق مردم به تفکیک زباله در مبداء، کانکسی به این منظور اختصاص یافته و در قبال ارائه زباله تفکیک شده به ماموران شهرداری، بسته های تشویقی به مردم ارائه می شود تا از این طریق فرهنگ سازی لازم برای جداسازی زباله های تر و خشک در مبداء از سوي خود مردم انجام گرفته و از آلودگی محیط زندگی جلوگیری شود.

ارسال نظرات