خبرهای داغ:
فرمانده سپاه خوزستان با اشاره به به بحث نفوذ و دغدغه نفوذ در گفتمان رهبری عنوان کرد: نفوذ در جنبه‌های گوناگون وجود دارد که مهم‌ترین بخش آن نفوذ فرهنگی است نفوذ فرهنگی جزو پیچیده‌ترین مسائل است.
کد خبر: ۸۵۹۳۹۱۰
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خوزستان ، سردار حسن شاهوارپور در نشست با مدیران مسئول رسانه های ارزشی استان خوزستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم اظهار داشت: مسائل امروز جامعه ما در تحولات جهانی و منطقه‌ای جزو موضوعات به هم پیوسته است و نمی‌توان کشورمان را تافته جدا بافته بدانیم. 

وی با بیان اینکه تأثیر پذیری و تأثیر گذاری یک اصل در زندگی جهانی است افزود: اینکه تصور شود کشور ما جزیره جدایی است که نه تأثیر می‌پذیرد و نه تأثیر گذار است دیدگاهی غلط است چرا که اینگونه کشور‌ها منزوی هستند مانند انسانی که به تنهایی در بیابان زندگی می‌کند؛ ممکن است اینگونه انسان‌ها زندگی آرامی داشته باشند اما قطعاً برای رفع نیاز‌ها باید با دیگران در ارتباط باشد.
 
فرمانده سپاه خوزستان با اشاره به به بحث نفوذ و دغدغه نفوذ در گفتمان رهبری عنوان کرد: نفوذ در جنبه‌های گوناگون وجود دارد که مهم‌ترین بخش آن نفوذ فرهنگی است نفوذ فرهنگی جزو پیچیده‌ترین مسائل است. 


سردار شاهوارپور با مهم خواندن نفوذ فرهنگی عنوان کرد: ما باید نفوذ را تشخیص دهیم و با اقدامات پیشگیرانه جلوی افزایش هزینه‌ها را بگیریم.

وی با بیان اینکه دانشگاه و حوزه علمیه دو جریان تعیین کننده مسیر انقلاب هستند، اظهار داشت:جریانی در بیرون حوزه‌های علمیه وجود دارد که تمام تلاششان گسترش مفاهیم دینی با استفاده از ایده‌های غربی و شرقی است

سردار شاهوار اعتقاد دارد این جریان می‌خواهد ایده‌های دینی را با مفاهیم سکولاریسم و کمونیسم تطبیق دهد و آموزه‌های دینی را در مواجهه با مفاهیم این دو گفتمان حذف کنند وی از این جریان به عنوان کسانی  نام برد که دنبال اسلام حداقلی اند.

وی با اشاره به اینکه رضاخان با زور اسلحه به دنبال حذف اسلام گرا‌ها بود، عنوان کرد: در اوایل شکل گیری دوره رضاشاه در کل کشور ۳۰۰ روحانی وجود داشت و این ۳۰۰ نفر جزو طلاب آیت الله بروجردی بودند.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه رضاخان به دنبال تحمیل فرهنگ غرب بر علیه مردم بود؛ کشف حجاب، کلاه پهلوی و ترویج بی‌بند و باری با استفاده از عوامل خودفروخته را از جمله اقدامات رضاشاه عنوان کرد.

سردارشاهوارپور می گوید: با آمدن محمدرضا شاه این نگاه کهنه استعماری تغییر پیدا کرد و این بار شاه پسر به دنبال تحمیل خواسته‌های غرب با نگاهی جدید شد. 

وی معتقد است در این دوره شدت تحمیل این خواسته‌ها بیشتر شد و نفوذ در این دوره در همه موضوعات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مشخص می‌شود و همه تصمیمات کشور براساس خواسته‌های استکبار صورت می‌گرفت.
  

فرمانده سپاه خوزستان با بیان اینکه در این دوره همه صنایع بزرگ ما مانند خودروسازی و صنعت حفاری نفت وابسته ۱۰۰ درصدی به غرب بودند، عنوان کرد: در عرصه دفاعی امنیتی همه تجهیزات و رویکرد ما وابسته به غرب بود و ورود به برخی حوزه‌ها برای ما گنگ بود.

 
وی افزود: علی رغم اینکه ایران در زمان محمدرضا شاه ژاندارم منطقه از سوی آمریکا بود اما هیچ وقت موشک‌های دوربرد به ما ندادند و به همین دلیل در جنگ تحمیلی ما مشکل تسلیحاتی داشتیم.

 
سردار شاهوارپور با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در آبان ماه ۵۸ گفت: با کشف اسناد جاسوسی مشخص شد که امیر انتظام سخنگوی دولت بازرگان، ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه و برخی دیگر از مقامات بلندپایه کشور جزو جاسوسان آمریکا بودند این کشور مستکبر به دنبال مصادره انقلاب با استفاده از عناصر نفوذی خود بود. 


وی اعتقاد دارد تسخیر لانه جاسوسی جزو کارهایی بود که سبب شد تا سراغ دریچه‌های نفوذ برویم  و جلوی نفوذ دشمن را بگیریم.
 
سردار شاهوار می گوید: بعد از جنگ تحمیلی دشمن هم تلاشش را برای نفوذ آغاز کرد و در این مرحله در بین مدیران نظام نفراتی پیدا شدند که با‌‌ همان تفکرات قبل از انقلاب روی کار آمدند و یا به نوعی فکر می‌کردند رسیدن به پیشرفت فقط با وجود آدم‌های وابسته به غرب امکان پذیر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها