نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی:
مجلس تصویب سه منطقه ویژه اقتصادی در این استان را در دست بررسی دارد.
کد خبر: ۸۵۹۳۹۴۹
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، مصطفی افضلی فرد، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین بابیان اینکه قرار بود منطقه آزاد تجاری در ۲۱۰ هکتار از بخش‌هایی از شمال استان و شهرستان‌های مشگین شهر و سرعین اجرا شود، تصریح کرد: با توجه به حساسیت‌های ایجادشده قرار بر این شد منطقه آزاد محدود به گرمی، پارس‌آباد و بیله سوار خریده سوار شود.

وی بابیان اینکه جهت جبران این خلأ ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این دو شهرستان و همچنین شهرستان نیر پیشنهاد شد، تأکید کرد: هرچند در ابتدا نیر مطرح نبود اما هر سه در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی مصوب شده است.

به گفته نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به‌منظور طرح این درخواست در صحن علنی باید ۵۰ امضا جمع‌آوری شود تا در اولویت قرار گیرد که در حال حاضر ۱۸ طرح دیگر با بیش از ۵۰ امضا در مجلس داریم.

افضلی فرد به همکاری‌های صورت گرفته در اولویت بخشیدن به این طرح اشاره و ابراز امیدواری کرد: به‌زودی در صحن علنی طرح و تصویب نهایی انجام شود.

وی در خصوص اینکه آیا در استان ظرفیت ایجاد زیرساخت برای سه منطقه ویژه اقتصادی درحالی‌که در نمین نیز منطقه ویژه در دست ساخت است وجود دارد یا نه، متذکر شد: منطقه ویژه امتیازات ویژه نیز به همراه دارد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر شرایط فعلی استان را بررسی کنیم، نخیر ظرفیت مطلوب نداریم اما به دلیل اینکه خود منطقه ظرفیت ویژه به همراه خواهد داشت می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

افضلی فرد به‌ضرورت جلوگیری از باندبازی و طرح مطالبات جناحی در تجهیز زیرساخت‌های این مناطق و آغاز به کار آن‌ها تأکید و اضافه کرد: اگر می‌خواهیم موفق عمل کنیم باید شرح وظایف شکل‌گیری مناطق به شکل درست و اصولی اجرایی شود و به مسائل حاشیه بی‌توجه باشیم.

ارسال نظرات