دبیر همایش «سه ساله های حسینی» در گفت و گو با خبرنگار بسیج مداحان به بیان اهداف، برنامه ها و جزئیات کامل این مراسم پرداخت.
کد خبر: ۸۵۹۴۰۱۵
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷

فاطمه گنجی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار بسیج مداحان در ارتباط با جزئیات همایش «سه ساله های حسینی» اظهار داشت: 7 سال است که این همایش برگزار می شود. در سال های ابتدایی خود خیلی مظلومانه برگزار می شد اما 4 سال است که با برنامه ریزی قوی تری دنبال می شود و با استقبال خوبی نیز همراه بوده است. «سه ساله های حسینی» 3 سال در مصلی امام خمینی (ره) و 1 سال نیز در حسینیه شهدای بسیج برگزار شده است.

مدیر واحدخواهران بسیج مداحان افزود: این برنامه با مشارکت سازمان بسیج مستضعفین، سازمان بسیج مداحان، بسیج جامعه زنان، بهزیستی کل کشور، شهرداری تهران، هیئت رزمندگان اسلام، سپاه حضرت سیدالشهدا (ع)، سپاه محمد رسول الله (ص)، سازمان اوقاف و امور خیریه و سایر قشرها و نهادهای دولتی برگزار می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: این برنامه در شهرستان ها نیز اجرا می شود و فرهنگ سازی خوبی صورت گرفته است. برخی از شهرستان ها این همایش را در شب شهادت حضرت رقیه (س) و سایر آن ها نیز در ظهر شهادت ایشان برگزار می کنند.

گنجی با بیان اینکه سازمان بسیج مداحان خواهران طراح و مجری این همایش بوده است، ابراز داشت: هدف از برگزاری این مراسم الگو برداری از فرهنگ عاشورا و نقش آن در تحکیم بنیان خانواده، ولایت مداری اصحاب امام حسین (ع) به ویژه کودکان، صبر و پایداری در برابر مشکلات و سختی ها، مبارزه با دشمنان و عدم سازش با استکبار می باشد.

دبیر همایش «سه ساله های حسینی» با اشاره به اینکه سکاندار اصلی این مراسم کودکان هستند تصریح کرد: قرائت قرآن این مراسم توسط یکی از نوگلان انجام می گیرد و اجرای نمایش نیز قسمتی از برنامه است که کارگردانی آن را آقای جباری از عوامل صدا و سیما برعهده دارد و این نمایش نیز با همکاری کودکان بر روی صحنه می رود.

وی در تشریح سایر برنامه های این همایش اضافه کرد: خواندن عهدنامه یکی دیگر از قسمت های این برنامه است که با قرائت آن، کودکان عهدهایی را با حضرت رقیه (س) می بندند. فرزندان یکی از شهدای مدافع حرم در این برنامه به سخنرانی می پردازد و متنی را می خواند و مداحی آن را نیز یکی دیگر از نوگلان برعهده دارد.

گنجی ادامه داد: در کنار این مراسم 20 غرفه را برپا می کنیم که اجرای آن را سازمان اوقاف و امور خیریه تهران برعهده دارد. سخنران این مراسم حجت الاسلام والمسلمین راستگو می باشد و حسن شالبافان نیز به ذکر مصیبت و نوحه سرایی می پردازد.

مدیر واحد خواهران بسیج مداحان در ادامه بیان داشت: کودکان بیش از نیمی از 700 مهد کودک بهزیستی در این همایش شرکت می کنند و پایگاه های بسیج نیز از طریق سپاه محمد رسول الله (ص) و سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) در این مراسم حضور می یابند.

وی با تأکید بر اینکه همایش «سه ساله های حسینی» در بیشتر شهرستان ها برگزار می شود عنوان کرد: در استان تهران بیش از یک جا این برنامه را در نظر گرفته اند و نواحی بسیج و حرم حضرت عبدالعظیم (ع) نیز این مراسم را جداگانه برگزار می کنند و فرهنگ سازی خوبی صورت گرفته است. به امید خداوند متعال قصد داریم این مراسم را همانند همایش جهانی شیرخوارگان حسینی به سوی جهانی شدن پیش ببریم.

گنجی در ادامه با اشاره به اینکه بسته های فرهنگی زیادی برای کودکان در نظر گرفته شده است یادآور شد: برای دختران مقنعه، سربند و پرچم و برای پسران چفیه، سربند و پرچم را تدارک دیده ایم. صبحانه و نهار نیز برای نوگلان و عاشقان حضرت رقیه (س) تهیه دیده شده است تا به امید خداوند روز خاطره انگیز و ماندگاری را برای آن ها رقم بزنیم.

شایان ذکر است، همایش «سه ساله های حسینی» روز سه شنبه 26 آبان ماه از ساعت 9 صبح الی نماز ظهر و عصر در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار می شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات