ولی الله رنجبر گفت: در حال پیگری هستیم که به طور آزمایشی در یک نانوایی استفاده از کارت شهروندی توسط دستگاه pos را اجرا کنیم، تا دیگر نگرانی برای نانوایان ومشتریان در پرادخت وجود نداشته باشد.
کد خبر: ۸۵۹۴۰۱۸
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بافق: ولی الله رنجبر رئیس اداره صنعت معدن تجارت به مناسبت روز ملی نان گفت: روز ملی نان فرصتی است برای تکریم از تلاشگران حوزه آرد و نان کشور که کشاورزان اولین حلقه و نانوایان آخرین حلقه در این فرآیند ایفای نقش می کنند.  نان در فرهنگ ایرانیان به ویژه مردمان شهر بافق قداست خاصی دارد.

وی افزود: حتی از قدیم الایام اگر تکه نانی در جایی افتاده بود آن را می بوسیدیم و در جای مناسبی که حرمت آن حفظ شود قرار می دادیم و هنوز همین فرهنگ در بافق وجود دارد و نانوایان بافقی کمترین تخلف را در حوزه آرد و نان در سطح استان دارند.

رنجبر در مورد کم بودن تخلفات نانوایان بافقی اظهار داشت: آنقدر تخلفات کم است که حتی از استان خودشان بازرسانی فرستادند تا موضوع را دقیق برسی کنند. بازرسان اکثر نانوایی بافق را بازدید کردند و از لحاظ وزن چانه وعدم استفاده از جوش شیرین و مواد غیره، آماده سازی خمیر را بررسی کردند و اقرار کردند وضعیت مناسبی است.

وی در مورد تعداد نانوایی های فعال گفت: تعداد ۴۰ واحد نانوایی فعال در سطح شهرستان داریم که دارای مجوز هستند .تعداد ۴ واحد نانوایی آزاد پخت هم وجود دارد. البته تعدادی در خانه ها نان خانگی می پزند که اگر بتوانند مسائل بهداشتی محیط و افراد را رعایت کنند می توان از آنها به عنوان مشاغل خانگی حمایت کرد.

 رئیس اداره صنعت معدن تجارت عمده ترین مشکل نانوایان بافق را کمبود سهمیه آرد عنوان کرد که با پیگری های به عمل آمده ۵ تن در ماه سهمیه آرد شهرستان افزایش یافته است.

وی در مورد کیفیت نان در سطح شهرستان بیان کرد: کیفیت نان شرایط خوبی دارد اما ظرفیت بهتر شدن آن وجود دارد و در فکر برگزاری کلاس آموزشی برای کلیه نانوایان هستیم و ضمنا قصد داریم برای بهسازی سیستم نانوایی هایی که اعلام آمادگی کنند تسهیلات پرداخت کنیم.

ولی الله رنجبر در مورد نحوه نظارت بر نانوایی ها ونبود پول خرد برای برگرداندن مابقی وجه به مشتریان گفت: بازرسان به طور مداوم از نظر کیفیت و کمیت، آرد و نان را بررسی می کنند.

 کارت شهروندی وجود دارد که برای خدمات شهری مثل خط واحد ها و غیره استفاده می شود لازمه استفاده آن برای نانوایی و پرداخت وجه توسط مشتریان دستگاه Pos است در حال پیگری هستیم که به طور آزمایشی در یک نانوایی اجرا کنیم، تا دیگر نگرانی برای نانوایان و مشتریان در پرداخت وجود نداشته باشد.

 

ارسال نظرات