دبیر باشگاه کشاورزان روستای اسجیل مشهد در گفتگو با بسیج:
دبیر باشگاه کشاورزان روستای اسجیل مشهد با انتقاد از اقدام دولت در جهت وام 25 میلیونی، عدم حمایت مسئولان را یکی از عوامل تخریب روستا و مهاجرت از روستاها به شهرها عنوان کرد.
کد خبر: ۸۵۹۴۰۵۱
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

مهدی عالمی طلبه سطح 2 لیسانس و دبیر باشگاه کشاورزان روستای اسجیل شهرستان مشهد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: توجه مسوولان به روستاها میتواند مصداق عملی حمایت اجرایی از اقتصاد مقاومتی باشد.

وی ادامه داد: با وجود این که می توانستم در شهر فعالیت داشته باشم اما با بیانات رهبری مانده ام تا بتوانم از سنگر روستاییان دفاع کرده و به عنوان  راهبری درصدد احیا و اشتغالزایی برای جوانان روستایی شوم.

عالمی در ادامه با انتقاد از پرداخت وام 25 میلیونی دولت به خودروسازان افزود: اینکه دولت توانست در ظرف چند روز  وام دهی  به دو صنعت خودرو را  لحاظ کند و از آن سوی بر وام ازدواج یا  تولید صنایع کوچک در روستاها توجه کافی ندارد جای بسی تعجب و ابهام دارد.

وی در پایان گفت: نفوذ اقتصادی در روستاها نیز همچون شهرها قابل مشاهده است؛ روستا، مهد تولید در کشور است و  در شرایط فعلی جایگاه مصرف گرایی دارد و چون درآمدی در روستا نیست به شهرها مهاجرت می کنند، از این رو در روستا جز محدود پیرزن و پیرمردی دیده نمی شود و  جوانان روستایی، روستا  را منبع حضور و فعالیت خود نمی بینند و این نگاه، عدم توجه مسوولین مسبب این رویکرد شده است.

ارسال نظرات