از فعالان كتاب و كتابخواني در گرمي با دادن هدایا و لوح تقدیری تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۸۵۹۴۰۶۳
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی گرمی در بخش های مختلف شامل مولف برتر، کتابفروش برتر، اهدا کننده و کتابخوان نمونه با حضور نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولان محلی و استانی با دادن هدایا و لوح تقدیری تجلیل به عمل آمد.

معاون اداری و مالی نهاد عمومی کتابخانه های عمومی استان در این مراسم با اشاره به نقش زیرساختهای فرهنگی در توسعه علمی جامعه، از عدم وجود کتابخانه استاندارد و مرکزی در این شهرستان خبر داد.

مهر آذر وجود کتابخانه های عمومی را عامل مهم توسعه دانست و گفت: افزایش سطح آگاهیهای عمومی و کتابخانه ها رابطه ای لازم و ملزوم دارند، بنابراین برای ارتقا سطح معرفت عمومی وجود کتابخانه ها امری مهم محسوب می شوند.

وی با اشاره به نبود کتابخانه عمومی استاندارد یا مرکزی در گرمی خاطر نشان كرد: برنامه ریزی و تصمیم گیری برای تامین زمین جهت ساخت کتابخانه عمومی استاندارد یا مرکزی در گرمی باید به صورت جدی پیگیری شود.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی گرمی با اذعان به کمبود فضاهای فرهنگی و کتابخوانی در این شهرستان افزود: هم اکنون کتابخانه عمومی گرمی در ساختمان اداره ارشاد این شهرستان مستقر است.

وی خواستار همکاری مسئولان و خیرین منطقه جهت تامین زمین مورد نیاز برای ساخت کتابخانه عمومی گرمی شد و یادآور شد: با تامین زمین مراحل ساخت و تجهیز این کتابخانه نیز هرچه سریعتر انجام خواهد شد تا مردم منطقه از امکانات کتابخانه ای وسیع تری بهره مند شوند.

معاون فرماندار گرمی هم در این جلسه خواستار مساعدت و همکاری مسئولان و خیرین جهت ساخت و تجهیز کتابخانه مرکزی یا استاندارد شهرستان گرمی شد.

وی با اشاره به قدمت تاریخی و پیشینه فرهنگی گرمی متذکر شد: با توجه به جمعیت، بافت و سطح فرهنگ و دانش مردم این منطقه، لزوم ساخت یک کتابخانه عمومی غنی و مجهز بیش از پیش احساس می شود، لذا همکاری بیشتر مسئولان ضروری است.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته توجه کافی نسبت به ساخت کتابخانه عمومی در گرمی وجود نداشته است، علت اصلی این موضوع را عدم تامین زمین مناسب برای ساخت کتابخانه دانست.

ارسال نظرات