مدیرکل گردشگری استان اردبیل:

جاذبه‌های گردشگری استان در ترکیه معرفی شود

مدیرکل گردشگری استان اردبیل بر افزایش تعامل بین دفاتر خدمات مسافرتی اردبیل و ترکیه تأکید کرد.
کد خبر: ۸۵۹۴۰۹۴
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین، جلسه ای به منظور افزایش جذب گردشگران خارجی و تعامل بین دفاتر خدمات مسافرتی استان اردبیل و ترکیه به ریاست مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حضور معاون گردشگری استان، فرماندار و رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سرعین، دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری و هیأت مدیره تأسیسات گردشگری و جوامع و انجمن های صنفی استان در سالن جلسات مجتمع هتل آپارتمان و آبدرمانی قهوه سوئی شهرستان سرعین برگزار شد.

کریم حاجی زاده ضمن خوش آمدگویی به حاضران در جلسه به ویژه میهمانان ترکیه ای، به آغاز صنعت جهانگردی به عنوان یک فعالیت پس از جنگ جهانی دوم اشاره کرد و افزود: صنعت گردشگری در مرحله اول نه به عنوان اقتصاد بلکه به عنوان یک راه حل برای پیشگیری از بحران های بزرگ امنیتی جهان برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه سرزمین های غرب آسیا امروز در بحران های بزرگ امنیتی گرفتارند، گفت: به همین دلیل توسعه روابط انسان ها در محدوده بزرگ جهان اسلامی می تواند به آشنایی مردم با فرهنگ های مختلف و تأمین و توسعه صلح کمک شایانی بکند.

این مقام مسئول، روابط دیرینه بین دو کشور ایران و ترکیه را از ادوار کهن تاریخی بسیار صمیمی و نزدیک دانست و اظهار داشت: این ارتباطات باعث ایجاد میراث فرهنگی و تمدنی مشترکی شده که هم اکنون در این زمینه، صاحب فرهنگ مشترک و یگانه با یکدیگر هستیم.

وی با بیان یا اینکه با عمیق تر شدن ارتباطات در ادوار اسلامی، در نتیجه ما اجزای یک دنیای واحد فرهنگی به شمار می رویم، تصریح کرد: بنابراین طبیعی است که همکاری و ارتباط فعالان بخش گردشگری ایران با فعالان حوزه گردشگری ترکیه به راحتی برقرار شود.

حاجی زاده در پایان برای عمیق تر شدن این ارتباطات و همکاری ها در بخش گردشگری اظهار امیدواری کرد و خاطر نشان کرد: توسعه این روابط و فعالیت های مشترک برای جذب توریست، علاوه بر ارتقاء امنیت در منطقه به توسعه دو کشور نیز خواهد انجامید.

معاون گردشگری استان نیز در ادامه با بیان اینکه استان اردبیل با 10 شهرستان دارای 37 منطقه نمونه گردشگری و 64 روستای دارای قابلیت گردشگری است که 12 مورد آن به ثبت ملی رسیده است، افزود: همچنین این استان دارای 927 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و 54 رشته صنایع دستی فعال است.

قادر تقی زاده از جمله جاذبه های تاریخی و طبیعی استان به مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی، محوطه تاریخی شهریئری و بقعه شیخ حیدر مشگین شهر، شیخ جبرائیل اردبیل، کاروانسراها و خانه های تاریخی، کوه سبلان و دریاچه آن، شیروان دره سی به عنوان ژئوپارک، تله سیژو پیست اسکی آلوارس و کارتینگ و تله کابین حیران و طولانی ترین پل معلق مشگین شهر اشاره کرد و گفت: استان اردبیل با 110 چشمه، 75 چشمه آّبگرم و 35 چشمه آب سرد دارای 12 مجتمع آبدرمانی مدرن است.

وی با اشاره به اینکه از 217 هتل و هتل آپارتمان استان، 157 مورد آن در شهرستان سرعین واقع شده است، بیان داشت: روزانه نزدیک به یک صد هزار گردشگر داخلی و خارجی به منظور استفاده از مجتمع های آب درمانی و جاذبه های گردشگری شهرستان سرعین در فصول بهار و تابستان هر سال به این شهر سفر می کنند.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت 31 دفتر خدمات مسافرتی در استان و برقرار شدن نخستین خط پرواز مستقیم اردبیل به استانبول با همکاری این دفاتر اظهار امیدواری کرد دوباره این پروازها برقرار شود، سپس در ادامه از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی ترکیه ای حاضر در جلسه خواستار افزایش همکاری و تعامل با دفاتر خدمات مسافرتی استان برای برقراری تور استانبول به اردبیل و معرفی بیش از پیش جاذبه های گردشگری استان اردبیل در ترکیه شد.

وی در پایان ضمن تشکر از همکاری های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و شرکت های خدمات مسافرتی شایستگان و شانلی سفر از همکاری های فعالان گردشگری به ویژه جامع مراکز اقامتی و مجتمع های آب درمانی برای میزبانی از مدیران عامل آژانس های مسافرتی ترکیه تقدیر کرد.

ارسال نظرات