۹۷ در صد شهروندان شهرستان ابهر با سواد هستند، این شهرستان از آمار بالاتری نسبت به میانگین کشوری برخوردار است.
کد خبر: ۸۵۹۴۱۱۰
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره سواد آموزی شهرستان ابهر در جلسه شورای آموزش و پرورش ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته و تبیین برنامه های سال جاری بر اهمیت سواد آموزی و انسداد مبادی بی سوادی تاکید کرد.

امیرلو با اشاره به این که ۹۷ در صد شهروندان شهرستان ابهر با سواد هستند گفت: این شهرستان از آمار بالاتری نسبت به میانگین کشوری برخوردار است.

رئیس اداره سواد آموزی شهرستان ابهر در ادامه از انعقاد تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد،سازمان بهزیستی و جهادسازندگی جهت تحت پوشش قرار دادن افراد بیسواد خبر داد.

همچنین مدیر آموزش و پرورش ابهر با اشاره به این که ماه های محرم و صفربهترین فرصت برای تبیین و انتقال فرهنگ عاشورا به نسل جوان و نوجوان جامعه است افزود: این ایام بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عاشورا است ؛ زیرا با نهادینه کردن ارزش ها، تهاجم فرهنگی و نفوذ دشمنان در نطفه خشکانده می شود.

موسی رضایی با تاکید بر این که انسان محور توسعه پایدار وآموزش و پرورش مهمترین اولویت رشد و بالندگی هر کشور وعلم مایه سربلندی و عزت است،اظهار داشت: موفقیت آموزش و پرورش در گرو همکاری و احساس مسئولیت کلیه نهادها و ارگانها و استفاده از ظرفیت غیر قابل انکار مشارکت اولیا و خیرین است.

مدیر آموزش و پرورش ابهر با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی شهرستان ابهر گفت: این اردوها در دو مرحله و با شرکت ۴۳۰ دانش آموز پسر و دختر در قالب ۹ اتوبوس برگزار و تعداد ۲۳۶ دانش آموز دختر و ۱۹۴دانش آموز پسر به مدت دو روز در اردوی راهیان نور غرب کشور شرکت کردند.

رضایی با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران و آشنا ساختن آینده‌سازان ایران اسلامی با فلسفه جهاد در راه خدا از اهداف این سفر است، تصریح کرد: حفظ ارزش‌های انقلابی و اسلامی هشت سال دفاع مقدس، القای حس خودباوری و اعتماد به نفس و مسئولیت‌پذیری با تأکید بر الگو پذیری دانش‌آموزی از سال‌های دفاع مقدس از دیگر اهداف اردوهای راهیان نور است.

وی در ادامه جلسه با اشاره به دستور کار جلسه از جمله، پیگیری مصوبات جلسه قبل، بررسی تفاهم نامه وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش ، بررسی ماده ۱۷ شهرداریها و شوراها، و تامین امنیت اجتماعی دانش آموزان دختر و بررسی برنامه سالانه آموزش و پرورش ابهراز برگزاری کارگاه مدارس فردا، نانو و اجرای طرح آموزش فرهنگ ترافیک با همکاری ناجا در مدارس شهرستان ابهر خبر داد..

در ادامه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر با اشاره به آیه ۱۶ سوره توبه که شهیدان را زنده نامیده است، گفت: شهدای گمنامی که در شهرستان ابهر تدفین شدند تاثیر فرهنگی بی مانندی در بین جوانان داشتند در حالی که هیچ یک از ما نمی‌توانیم چنین تاثیری معنوی ایجاد کنیم و این نشان از زنده بودن و زندگی بخشیدن شهدا به جامعه است.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه کلیه نهاد ها و سازمانها باید در فعالیتهای فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش و سپاه مشارکت داشته و آنهارا تنها نگذارند، گفت: اگر همه پای کار باشند زمینه بسته شدن راه نفوذ دشمنان و هجمه فرهنگی آنان فراهم می شود.

وی در پایان رمز پیروزی ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس را ایثار، گذشت و وحدت آحاد ملت دانست و یادآور شد: تنها راه رسیدن به قله‌های پیشرفت توجه به معارف دینی است.

لازم به ذکر است جلسه شورای آموزش و پرورش به ریاست ولی اله ایمانی فرماندار شهرستان ابهر و با حضور اکثریت اعضا در محل سالن اجتماعات این مدیریت برگزار شد.

ارسال نظرات