مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خرم‎دره:
7 میلیارد و 200 میلیون ریال زکات مستحبی و واجب در شهرستان خرم‎دره جمع‌آوری شده که بیشتر این زکات صرف امور محرومیت‌زدایی و حل مشکلات نیازمندان می‌شود.
کد خبر: ۸۵۹۴۱۲۴
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خرمدره گفت: زکات یکی از فرایض دینی بسیار مهم است که در آیات قرآن تاکید بسیاری بر آن شده است.

ابوالفضل احمدی افزود: طبق ابلاغیه، 60 درصد از زکات جمع‌آوری شده در جهت محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان جامعه هزینه می‌شود

وی در ادامه گفت: همچنین 40 درصد از مبالغ جمع‌آوری شده از محل زکات نیز برای ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خرمدره با بیان اینکه به منظور سامان‌دهی و یکپارچه ‌کردن بحث جمع‌آوری زکات، دبیرخانه شورای زکات در شهرستان تشکیل شده است، تصریح کرد: در همین راستا جلسات موضوعی زکات با حضور اعضای کارگروه تشکیل و نسبت به اخذ تصمیمات لازم اقدام شده است.

احمدی با بیان اینکه در این کارگروه هر یک از دستگاه‌های اجرایی به منظور تبلیغ امر زکات، اقداماتی را انجام می‌دهند، گفت: همچنین با همکاری تبلیغات اسلامی و مبلغان اعزامی به مناطق مختلف شهرستان نیز نسبت به تبیین و ترویج فرهنگ زکات اقدام می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خرمدره با اشاره به اینکه از آغاز سال‌جاری تا پایان مهر امسال هفت‌میلیارد و 231 میلیون ریال زکات در شهرستان خرم‌دره جمع‌آوری شده است، اضافه کرد: بیشتر این زکات صرف امور محرومیت‌زدایی و حل مشکلات نیازمندان می‌شود.

ارسال نظرات