رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

هنر متعهد نماد فرهنگ وتمدن ایرانی - اسلامی است

بسیج از برنامه های فرهنگی وهنری نشاط آور که در آن ابتذال نباشد حمایت می کند.
کد خبر: ۸۵۹۴۱۳۳
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عظیم دشتی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در مجمع سالانه شورای قشر سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل اظهار داشت: بسیج از برنامه های فرهنگی وهنری نشاط آور که در آن ابتذال نباشد حمایت می کند.

وی با اشاره به حضور مقتدارانه ومخلصانه بسیج در تمامی عرصه ها افزود : تفکر بسیجی در تمامی عرصه‌ها توانسته است برای حرکت رو به جلوی کشور ثمرات و نتایج مفیدی به همراه داشته باشد به طوریکه تکیه بر همین تفکر, انقلاب اسلامی را ودر عرصه های بین‌المللی عظمت و منزلت خاصی را بخشیده است.

وی با توصیف بسیج و حرکت بسیجیان، تصریح کرد: حضرت امام راحل (ره) بارها اعلام کردند که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی هستم که این بیان جایگاه و منزلت بسیج از زبان رهبر عارفان و عاشقانی است که با توصیفی کامل و تعبیری زیبا از این حرکت یاد کرده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل خاطرنشان کرد: وقتی امام را در قامت یک بسیجی می‌نگریم که خود افتخار جهان و بشریت و اسوه تقوا، رشادت، شجاعت، علم و ایمان است جامع‌تر از این برای تعریف بسیجی کلامی نمی‌توان پیدا کرد.

دشتی بیان داشت: با در نظر داشتن این عبارت بهترین تعریف برای شجره طیبه، درخت تناور و با طراوت انقلاب اسلامی فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری است که همیشه به بسیجی بودن خود افتخار کرده و این نیرو را با تمام توان خود مورد تکریم و تعظیم قرار دادند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان یادآور شد:‌ بسیج مدرسه عشق است و بسیجی پرورش یافته در این مدرسه انسانی است منطقی، فداکار، با انگیزه، عامل به احکام الهی، آگاه به زمانه، منظم و گوش به فرمان رهبری، خدمتگزار ملت، مدافع آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، خوار چشم دشمنان ملت و در یک کلام عظمت انقلاب اسلامی که خاکریزهای دفاع از انقلاب اسلامی را در میدان‌های نبرد نظامی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و سازندگی پر کرده است.

دشتی ادامه داد: هر جا به وجود بسیج و بسیجی نیاز است مخلصانه، بی‌ادعا و گمنام ایثار می‌کند و گره‌ها را می‌گشاید به طوریکه اگر بگوییم قوام انقلاب به بسیج است، حرف به گزاف نگفته‌ایم.

وی متذکر شد: نه تنها بسیج نیاز جمهوری اسلامی ایران بلکه دنیای اسلام است، جدایی حکومت‌های اسلامی از مردم و بی‌تفاوتی جوان‌ها دو آفتی است که دنیای اسلام را تهدید می‌کند و راه درمان هر دو آفت تکیه بر فرهنگ بسیجی است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل افزود: بسیجیان در دوران دفاع مقدس از اسلام، کشور، شرف، استقلال، آزادی و حاکمیت دین خدا دفاع کردند و امروز هم بسیجی برای کشور دل می‌سوزاند و برای آبادانی کشور تلاش می‌کند.

وی اظهار داشت: این نیروی مخلص انقلاب برای حفظ استقلال ملی هر چه در توان دارد به کار می‌گیرد و از جان خود می‌گذرد تا به همه دنیا بفهماند که تفکر بسیجی گره‌گشا و رمز کامیابی و پیشرفت کشور در تمامی عرصه‌هاست.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس تصریح کرد: اگر امروز می‌خواهیم پرچمدار تمدن نوین اسلامی باشیم باید سطح اخلاص، استقامت و ایستادگی، شجاعت، شهادت‌طلبی، تقوا و معنویت، خدمتگزاری مردم، ایثار و فداکاری، ساده‌زیستی و تبعیت‌پذیری از ولی امر مسلمین را در سرلوحه کارهای خود قرار دهیم زیرا ایمان و باور آگاهانه، خالصانه، استوار و عملی به آفریدگار جهان نیرویی است که در جایی که همه وسایل مادی و ظاهری بی‌اثر می‌ماند، مؤثر واقع شده و نقش ایفا می‌کند.

دشتی در پایان با ارایه گزارشی از فعالیت 8 ماهه سازمان بسیج هنرمندان استان گفت: برگزاری همایش روز هنر انقلاب اسلامی , برگزاری محافل شعر در ماه مبارک رمضان , محافل شعر درهفته دفاع مقدس , همایش گفتمان هنر انقلاب اسلامی , برگزاری کلاسهای تخصصی دررشته های نقاشی , طراحی , پویا نمایی , بازیگری و کارگردانی تئاتر , اجرای نمایش خیابانی در مناسبت های مختلف , همایش تجلیل از هنرمندان عرصه رسانه ومطبوعات , برگزاری همایش روز شعر وادب فارسی , برگزاری جشنواره های شعر , عکس وفیلم , برپایی نمایش گاههای عکس از جمله برنامه های است که توسط انجمن های هنری ودابی سازمان بسیج هنرمندان استان اجرا شده است.

د رادامه این جلسه جاوید رخشانی رئیس شورای قشر سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل با انتقاد از رکود فعالیت های هنری در استان گفت: متاسفانه عرصه بر فعالیت هنرمندان متعهد در استان تنگ شده است و ورود افراد غیر حرفه ای به این عرصه ارزش وقداست هنر را خدشه دار نموده است.

وی افزود: اردبیل از دیر باز مهد هنرمندان متعهد بوده است که آثار وتولیدات این عزیزان در سالهای نه چندان دور زبانزد عام وخاص بوده است ولی متاسفانه در اثر بی توجهی مسئولان امر امروزه چیزی برای دفاع از هنر اردبیلی نداریم.

رخشانی با اشاره به راه اندازی تعداد 9 انجمن هنری و ادبی در سازمان بسیج هنرمندان استان و حضور هنرمندان صاحب سبک واندیشه در این انجمن ها گفت: متاسفانه از وجود این هنرمندان که در واقع سرمایه های فرهنگی وهنری استان هستند استفاده بهینه نمی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار