توسعه روابط ایران و هند می‌تواند «بهترین کمک» به امنیت و توسعه منطقه باشد.
کد خبر: ۸۵۹۴۱۳۵
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴


به گزارش بسیج،  به نقل از ایکانومیک تایمز، یک مقام ارشد ایرانی گفت: توسعه روابط ایران و هند می‌تواند «بهترین کمک» به توسعه منطقه باشد.

غلام‌رضا انصاری سفیر ایران با اشاره به اولویت برقراری ارتباط با هند در میان کشورهای منطقه گفت: «فرصت‌های بزرگی» برای دو کشور به منظور توسعه روابط وجود دارد.

وی افزود: «قطعا، رشد روابط دوجانبه می‌تواند بهترین کمک به امنیت و توسعه منطقه باشد.»

وی که در نشست اقتصادی «یونایتد ایکانومیک فروم» در هند سخنرانی می‌کرد، گفت: «در دوره سخت تحریم‌ها، همسایه‌های ما و کشورهای منطقه بهترین دارایی ما بودند.»

وی افزود: اکنون در دوره پس از تحریم‌ها، ایران بر همکاری با همسایگان و کشورهایی که در دوره سخت گذشته دوست ما بودند، متمرکز خواهد شد و هند در ابتدای این فهرست قرار دارد.

انصاری با اشاره به تمایل ایران برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های نفت و گاز، تولید کود شیمیایی و محصولات پتروشیمی در هند اضافه کرد کشور متبوعش می‌تواند برای فعالیت هند نیز مفید باشد.

وی توضیح داد: «در مورد ارتباطات میان کشورها، که کشورها را به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کند، ایران بهترین راه دسترسی هند به آسیای مرکزی، روسیه و اروپا است.»

وی همچنین تصریح کرد: تهران در تلاش برای همکاری با دهلی‌نو در حوزه‌های معدن و مواد معدنی و محصولات کشاورزی است.

انصاری روابط ایران با ایالت «تامیل نادو» و سرمایه‌گذاری کشورش در بخش نفت این ایالت در سال 1965 در پالایشگاه «مدراس» که اکنون با نام «شرکت پترولیوم چنای» شناخته می‌شود را یادآور شد.

ارسال نظرات